manategh azad

بررسی لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی

تصویر روز: رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در نشست بررسی لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی، تصویب این لایحه را گامی در جهت ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و رشد صادرات در این مناطق برشمرد.
به گزارش ایبِنا،‌ نشست بررسی لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در دیدار مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، برگزار شد.

کاظم جلالی در این نشست با اشاره به موضوعیت ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی برتوجه به اهمیت ایجاد این مناطق براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای سیاست‌های کلی نظام به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین ایجاد مناطق جدید تجاری- صنعتی را گامی در جهت ایجاد اشتغال،‌توسعه اقتصادی و رشد صادرات در این مناطق برشمرد. مرتضی بانک نیز در این نشست با اشاره به قانون مناطق آزاد مصوب سال ۱۳۷۲،‌ این قانون را علمی و منطقی دانست که برمبنای کار تخصصی و دقیق ارائه و به تصویب رسیده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی همچنین ایجاد مناطق آزاد جدید را راهی در مسیر توسعه صادرات، افزایش سطح تولید ملی و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی دانست و بر ایجاد یک چارچوب و نقشه راه مشخص در این مسیر تاکید کرد.

شایان ذکر است در این نشست که با حضور محمد قاسمی معاون پژوهش‌های اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی،‌ محمد معزالدین معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، حسین گروسی مشاور معاون رییس جمهور و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، کلیات، زیرساخت‌ها و نقاط قوت و ضعف‌ مناطق آزاد تجاری معرفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *