eidro va chin

امضای قرارداد ساخت ۴۰۵ دستگاه واگن مترو با چینی ها

 تصویر روز : قرارداد تامین و ساخت ۴۵۰ دستگاه واگن مترو بین ایدرو و پوژن چین امضا شد.
به گزارش تصویر روز ، قرارداد همکاری تامین و ساخت ۴۵۰ دستگاه مترو برای شهرهای اهواز، شیراز و تبریز بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت پوژن چین امروز (چهارشنبه) امضا شد.

 رئیس هیات عامل ایدرو در مراسم امضای این قرارداد با اشاره به برنامه ششم توسعه و تاکید رئیس جمهوری مبنی بر توسعه صنعت ریلی، گفت: سال گذشته شورای اقتصاد مصوبه مبنی بر ساخت ۲ هزار دستگاه واگن مترو برای تهران و کلانشهرها به ارزش بیش از ۲ میلیارد یورو مصوب کرد که با هماهنگی وزارت کشور و ایدرو در حال انجام است.

منصور معظمی تصریح کرد : این قرارداد به منظور حداکثر استفاده از توان داخلی کشور در حوزه واگن سازی، با مشارکت شرکت خارجی و با بهره گیری از فناوری روز جهان در شرکت واگن پارس انجام خواهد شد.

قرارداد تامین و ساخت ۴۵۰ دستگاه واگن مترو بین ایدرو و پوژن چین امضا شد
وی افزود: تعداد واگن ها در قرارداد مذکور ۴۵۰ دستگاه برای شهرهای اهواز، شیراز و تبریز خواهد بود و شرکت پوژن چین متعهد شده اعتبار مالی پروژه تا سقف ۸۵ درصد را از منابع کشور چین تامین کند.

معظمی با بیان اینکه شروط اولیه همه مذاکرات ، استفاده از حداکثر توان و ظرفیت داخلی و انتقال فناوری و دانش فنی است ،اظهار داشت: در این همکاری مشترک به طور متوسط ۳۵ درصد و در نهایت ۵۹ درصد داخلی سازی واگن های آلومینیومی در ایران انجام می شود.

معظمی تصریح کرد: تا کنون واگن‌های متروی کشور از جنس کربن استیل بود و با عقد قراردادهای جدید بتوانیم، واگن‌هایی با جنس آلومینیوم و با کیفیت عالی تولید می کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: نخستین بخش از این کار که مناقصه ۶۳۰ دستگاه واگن مسافری برای تهران است، تعیین تکلیف شده و امیدواریم تا پایان امسال قرارداد مذکور توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و شهرداری تهران منعقد شود.

رئیس ایدرو با اشاره به قرارداد منعقد شده در زمینه ساخت و تامین واگن در کشور خاطرنشان کرد: سال آینده شاهد رونق بیشتر کارخانجات واگن سازی با ظرفیت و اشتغال بیشتر خواهیم بود و ظرف سه تا چهار سال آینده مردم شاهد واگن‌های زیباتر با مصرف انرژی کمتر و آلودگی پایین‌تر محیط زیست خواهند بود.

مدیرکل امور بین الملل ایدرو نیز در این مراسم تصریح کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده برای تجهیز و راه اندازی شرکت واگن پارس، مبلغ ۲۵ میلیون یورو سرمایه گذاری در نظر گرفته شده که طرف خارجی برای این سرمایه در نظر گرفته شده که طرف خارجی برای این سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده است.

عراقچی تصریح کرد :  تا پایان سال ۹۶ دو خبر خوب دیگر در حوزه توافق بین‌المللی به اطلاع مردم خواهیم رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *