varedat khodro

چه کسانی مقصر ثبت سفارش غیرقانونی خودروهای وارداتی هستند؟

تصویر روز: رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس روند رسیدگی به تخلف صورت گرفته در زمینه ثبت سفارش غیرقانونی خودروهای وارداتی را تشریح کرد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص ثبت سفارش واردات خودرو در زمان بسته بودن سایت، اظهار داشت: در زمانی که سایت ثبت سفارش بسته بود که البته بخش زیادی از آن به دوران قبل از وزارت آقای شریعتمداری بر می‌گردد حدود ۱۹ هزار ثبت سفارش وجود دارد که مشخص است تخلف صورت گرفته و نمی‌توان آن را توجیه کرد.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه‌ای که با مسئولان امر برگزار شد نیز توضیح قابل توجهی در این خصوص ارائه نشد، گفت: اگر سایت حک شده باشد یکباره ۱۹ هزار خودرو ثبت سفارش نشده بلکه به تدریج باید متوجه این موضوع می‌شدند و از ورود غیرقانونی خودروها جلوگیری می‌کردند.

اگر سایت حک شده چرا این افراد به مراجع قانونی معرفی نشده‌اند؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه بر فرض اینکه سایت حک شده و ۱۹ هزار خودرو نیز ثبت سفارش شده چرا این افراد به مراجع قانونی معرفی نشده‌اند، ادامه داد: چرا بعد از بروز این تخلف با هماهنگی قسمت ثبت سفارش خودرو گمرک اجازه ترخیص داده شده است.

وی در خصوص اینکه مقصر ترخیص و ثبت سفارش غیرقانونی خودروهای وارداتی وزارت صنعت، معدن و تجارت است یا گمرک، اظهار داشت: هم قسمت معاونت ثبت سفارش خودرو مقصر است هم گمرکی که این خودروها را ترخیص کرده، البته این موضوع در کمیسیون درحال مطرح شدن است و در جلسات موضوعاتی روشن می‌شود که نابسامانی صنعت خودرو کشور را بیشتر مشخص می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی، دیوان عدالت اداری و مرکز پژوهش‌ها همکاری بسیار خوبی با کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی دارند، خاطرنشان کرد: بعد از تکمیل اطلاعات کمیسیون این اطلاعات را در قالب یک گزارش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه و بخش‌هایی که تخلف صورت گرفته به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود، در صورتی که در این فرصت کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به دیوان تبدیل شود قابلیت رسیدگی بیشتر پرونده وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *