gomrok

کشف فساد جدید چندین میلیارد تومانی در گمرک

تصویر روز : براساس اطلاعات موجود فساد چندین میلیارد تومانی در حالی در گمرک تهران به‌وقوع پیوسته که بار دیگر نهادهای نظارتی نتوانستند عملکرد به‌موقع برای جلوگیری از تخلف داشته باشند.

به گزارش تسنیم، در هفته‌های اخیر وقوع فساد از طریق جعل اسناد برای استرداد غیرقانونی اضافه‌پرداختی میلیاردها تومانی در گمرک تهران قطعی شده است.

سرنخ اولیه این پرونده از اواخر آبان ماه سال جاری به‌دست می‌آید و اعلام جرم تحت عنوان جعل، ارایه و استفاده از اسناد مجعول در جهت استرداد غیرقانونی اضافه‌پرداختی حقوق ورودی در مرجع قضایی ابعاد جدیدی از یک تخلف سازمان‌یافته را نشان می‌دهد.

خبرنگار تسنیم به اسناد جدیدی از این تخلف دست یافته که بررسی اسناد موجود در خصوص وقوع این  تخلف نشان می‌دهد، برخی افراد با همکاری با ترخیص‌کاران با سوء استفاده از خلأهای موجود توانسته‌اند با جعل نامه‌های گمرک ایران نسبت به استرداد غیرقانونی سپرده‌ها به واردکنندگان کالا و تضییع حقوق دولت، اقدام کنند که البته با ورود واحدهای نظارتی گمرک از پرداخت و وصول بخشی از وجوه استردادی در مرحله صدور چک و برخی در مرحله دریافت جلوگیری و در بخشی موارد نیز وجوه استردادشده به حساب گمرک عودت داده شده است.

در ادامه مکاتبه رئیس گمرک تهران با واحد بازرسی گمرک ایران قابل مشاهده است. در این سند برای نخستین بار موضوع جعل آرای کمیسیون رسیدگی اختلاف گمرکی مطرح شده است.

1396120809100678134639510

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *