nazari saipa

نظری: پارس خودرو نماینده انحصاری نیسان در ایران است

تصویر روز: شرکت پارس خودرو از سال ۱۳۶۵ که قرارداد تولید و فروش محصولات نیسان در ایران منعقد شده، به عنوان نماینده انحصاری این شرکت در ایران فعالیت داشته است.
به گزارش تصویر روز ، بر اساس قرارداد فی ما بین نیسان ژاپن و پارس خودرو، تمامی فرآیند تولید، فروش و خدمات پس از فروش محصولات نیسان که تاکنون بیش از ۱۵۶ هزار دستگاه خودرو در ایران تولید و فروخته شده را شرکت پارس خودرو از گروه خودروسازی سایپا به عهده داشته است. این همکاری مشترک از سال ۱۳۶۵ با تولید نیسان پاترول شروع و در سال ۱۳۸۰ با تولید خودروهای ماکسیما و پیکاپ دوکابین گسترش یافته است.

به گفته مجتبی نظری، معاون ارتباطات گروه خودروسازی سایپا، با وجود اینکه به دلیل تحریم ها در چند سال اخیر همکاری با شرکت نیسان متوقف شده ولی خطوط تولید نیسان در شرکت پارس خودرو همچنان برقرار و تمامی تجهیزات این خطوط پابرجا است.

نظری همچنین خبر از انجام مذاکرات با شرکت نیسان و تولید محصولات جدید در شرکت پارس خودرو در صورت انجام توافقات جدید داده است که در این صورت مدل های مختلف از گروه نیسان توسط شریک قدیمی خود در ایران تولید خواهد شد.

وی در خصوص اینکه بعضی از شرکت های وارد کننده، خود را نماینده انحصاری نیسان معرفی کرده اند گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد، اگرچه بعضی شرکت ها برای فروش چند مدل از این برند درکشور فعالیت می کنند ولی این موضوع مبین نماینده انحصاری بودن شرکت نیسان در ایران نیست و اظهاراتی از این قبیل کذب می باشد و به لحاظ حقوقی از سوی گروه خودروسازی سایپا پیگیری خواهد شد.

نظری در پایان با اشاره به اینکه سال هاست شرکت پارس خودرو از گروه سایپا در زمینه آموزش و ایجاد شبکه خدمات پس از فروش نیسان در کشور فعالیت می کند، گفت: پارس خودرو با ایجاد ۱۱۷ نمایندگی، تدریس استانداردهای خدماتی نیسان و ایجاد نمایندگی های مجاز مطابق با استانداردهای جهانی در بیش از ۳۰ سال همکاری مشترک، حضور داشته و هیچ گاه این فعالیت با یک شبکه چند نماینده ای در کشور قابل مقایسه نیست لذا شرکت های وارد کننده این محصولات باید توجه کنند فروش تعداد کمی از محصولات شرکت نیسان در داخل، دلیلی بر ایجاد جایگاه ویژه برای آنان نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *