55

جشنواره مدافعان تولید ملی برگزار می شود

تصویر روز: اولین جشنواره “مدافعان تولید ملی” شهریور ماه سال در تهران برگزار می شود.

دکتر امیر رضا داودی پسند با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته این جشنواره با حمایت تعدادی از دانشگاه ها ، مراکز علمی و همکاری برخی نهادهای علمی ، شرکت ها ،تولیدکنندگان و اصناف مختلف برگزار می شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی ترغیب و تقدیر از سازمانها ، نهادها ، شرکت ها و مجموعه های تولیدی که در بخش‌های گوناگون از قبیل صنعت ساختمان و لوازم خانگی ، تجهیزات پزشکی ، لوازم بهداشتی و صنایع غذایی است.

به گفته وی برای برگزاری این جشنواره از حضور اساتید صاحب نظران حوزه های مرتبط با تولید و اقتصاد برای بررسی این مولفه‌ها بهره خواهیم برد.  وی افزود: در این جشنواره برای اولین نهادها ، شرکت ها و مراکز تولیدی برتر در حوزه تولید داخلی معرفی شده و از آن تقدیر به عمل خواهد آمد.

در این نشست همچنین دکتر جواد حاتمی رییس این جشنواره نیز اعلام کرد: پیرو نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری ، باید بصورت جدی برای صادرات غیر نفتی برنامه ریزی و اقدام کنیم.

وی افزود: با روحیه خود باوری ، اتکاء به پتانسیل ها و توانمندی های داخلی و همچنین ارتقاء کیفیت محصولات ، می توانیم ضمن تامین نیاز داخل، سهم قابل توجهی از بازار های جهانی را نیز در اختیار بگیریم.

وی با بیان اینکه جامعه باید به این باور برسد که تولید ملی و شعار ما می توانیم دست یافتنی است، خاطرنشان کرد: این جشنواره به دنبال تغییر نگاه فرهنگی و باورمندی عمومی در جامعه برای تقویت تولید ملی است.

وی با اشاره به فعالیتهای پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: در روزگاری نه چندان دور این تصور که در محل پارک علم و فناوری تولیدات علمی و فنی مناسب تولید شود دور از ذهن بود اما این مرکز اکنون توانسته به جایگاه خود در راستای پیشبرد علمی و فنی کشور دست یابد.

رئیس جشنواره مدافعان تولید ملی عنوان کرد: آحاد جامعه باید از تولیدات ملی حمایت کنند و باید گفت دفاع و نبرد تنها در میادین جنگی نیست و با توجه به بحث بنیانهای اقتصادی بر این باور هستیم که دفاع ما در حوزه تولید ملی است تا بتوان قدم کوچکی برای قدردانی از زحمات تولیدکنندگان و صادرکنندگانی که با دشواری‌های گوناگون به فرایند تولید ادامه داده‌اند ، برداشت.

وی ادامه داد: در این جشنواره تولیدکنندگان برتر کشور در حوزه‌های علمی و فنی مورد تقدیر قرار می گیرند .

در ادامه این جلسه دکتر حسن زاده دبیر علمی این جشنواره اعلام کرد:در حال حاضر حدود ۵ میلیون دانشجو در رشته های مختلف در حال تحصیل هستند.

به گفته وی این افراد طی سالهای آینده وارد بازار کار خواهند شد ، بنابر این باید از هم اکنون در این خصوص برنامه ریزی کرد.

وی معتقد است: برای ارتقاء تولید ملی از ظرفیت های بالایی در بخش های مختلف از جمله منابع زیر زمینی برخورداریم که باید در با برنامه ریزی دقیق از این منایع و ذخایر خدادادی به نحوه مطلوبی بهره برداری نماییم.

وی با بیان اینکه در این جشنواره مدافعان تولید ملی انتخاب و به جامعه معرفی می شوند، عنوان کرد: این اقدام موجب می‌شود تا نیروی کاری که در آینده قرار است وارد عرصه تولید و تجارت شود پا جای پای مدافعان فعلی تولید بگذارد.

حسن زاده با تاکید بر اینکه بهبود کیفیت تولید محصول یکی دیگر از اهداف این جشنواره است خاطرنشان کرد: ساختار علمی پیچیده ای برای ارزیابی شرکت‌کنندگان در این جشنواره معین شده است و مدافعان ملی از فیلترهای دقیق علمی عبور خواهند کرد. این فیلترها برگرفته از مواد ۷گانه اقتصاد مقاومتی است که اگر مبنای عمل در داخل کشور قرار بگیرد می‌تواند از هجمه‌های بیرونی حفاظت شود.

حسن زاده تاکید کرد: توجه به دانش به عنوان یکی دیگر از معیارهای مهم در ارزیابی در نظر گرفته شده و تلاش می شود تا افرادی‌ که تندیس یا دیپلم افتخار دریافت می‌کنند از جمله تولیدکنندگانی باشند که با تکیه بر افزایش دانش فعالیت درازمدت خود را در عرصه اقتصادی ادامه می‌دهند.

دبیر علمی جشنواره مدافعان تولیدملی عنوان کرد: از بعد نگاه ملی جشنواره یک عامل ترویج تولید ملی در سطح کشور است و برای انکه سطح علمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *