dolar foroshi

سکه ۲ میلیون تومانی حاکی از دلار ۶ هزار تومانی است

تصویر روز: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت بازار را رها کرده و با قاچاقچیان ارز کاری ندارد به همین جهت تاثیر آن در بازار سکه مشهود می شود.

محمد حسن نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به افزایش قیمت طلا به بیش از ۲ میلیون تومان اظهار داشت: افزایش قیمت براساس عرضه و تقاضا مشخص می شود؛ اما در قیمت گذاری در سکه انشقاقی است و قیمت طلا، دلار و قیمت جهانی در آن تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین قیمت سکه خود به خود ارزان یا گران نمی شود بلکه باید نرخ جهانی طلا را نیز در نظر گرفت؛ اما زمانی که سکه از مرز ۲ میلیون تومان عبور می کند نشان می دهد که دلار در بازار آزاد بیش از ۶ هزار تومان شده است.

نماینده مردم مرند در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از نحوه مدیریت بازار سکه و طلا توسط دولت بیان داشت: اگر بازار مدیریت می شد شاهد چنین اعداد و ارقامی نبودیم، دولت مدتهاست که بازار ارز را رها کرده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دلار رسمی ۴۲۰۰ تومان قیمت گذاری شده است، گفت: در شرایطی دلار ۴۲۰۰ تومان قیمت گذاری شد که دلار بالاتر قاچاق محسوب شود؛ اما در حال حاضر شاهد خرید و فروش دلار به ارقام دیگر هستیم و دولت هیچ برخوردی با این تخلفات ندارد، به همین جهت اعتقاد داریم دولت بازار را رها کرده است.

وی با بیان اینکه دولت هنوز نتوانسته دلار ۴۲۰۰ را مدیریت کند، بیان داشت: دولت را برای مدیریت بازار حمایت می کنیم؛ اما تصمیمات یک شبه نمی تواند در این زمینه موثر باشد دولت باید در زمینه ارز مسافری تجدید نظر کند سیاست گذاری دراین باره صحیح نیست.

حسن نژاد با ارزیابی سامانه نیما گفت: این سامانه اگر به طور کامل راه اندازی شود می تواند با نظارت درست خیلی از مشکلات را بر طرف کند در این سامانه مشخص می شود افراد چه میزان دلار و با چه هدفی دریافت کرده اند به همین جهت جلوی قاچاق را می گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *