نمایش جراحی آنژیوپلاستی مغز در کنگره فرانسه

تصویر روز: عمل آنژیو پلاستی مغز، امروز بیست و یکم خرداد ماه، در بیمارستان تامین اجتماعی ولی عصر(عج) قائم شهر مازندران انجام و بصورت زنده و ماهواره ای در کنگره جهانی مغز و اعصاب لینک فرانسه پخش شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، پزشکان حاضر در کنگره بین المللی مغز و اعصاب فرانسه، تکنیک درمانی آنژیوپلاستی مغز در بیمارستان ولی عصر(عج)قائم شهر را به صورت زنده تماشا کردند.
در این تکنیک درمانی که روی دو بیمار ٧٠ و ۵٩ ساله انجام شد، بدون شکافته شدن حفره سر، گرفتگی رگ های مغز و خون مردگی موجود در مخچه بیماران برطرف شد.
به گفته دکتر عسگر قربانی، جراح و فوق تخصص اینترونشنال نورو رادیولوژی مغز و سرپرست تیم پزشکی انجام این عمل، ریسک این تکنیک درمانی که فقط ٢ ساعت زمان می برد، ۵ تا ٧ درصد است و بیمار پس از طی دوره مراقبتی تا کمتر از ۴٨ ساعت، از بیمارستان مرخص می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران، قابلیت ها و امکانات زیر ساختی و تجهیزات پزشکی پیشرفته را دلیل انتخاب بیمارستان تامین اجتماعی ولی عصر(عج) قائم شهر برای پخش زنده این تکنیک درمانی در کنگره بین المللی لینک پاریس دانست و گفت: امکان پخش زنده آنژیوپلاستی مغز در این کنگره فقط برای پنج کشور برزیل، کانادا، ویتنام، فرانسه و آمریکا وجود داشت که موفقیت کادر پزشکی بیمارستان تامین اجتماعی ولی عصر قائم شهر سال گذشته در انجام این عمل در حضور “پروفسور لوران اسپل” دبیر کنگره جهانی لینک فرانسه، این امکان را برای جمهوری اسلامی ایران فراهم کرد.
دکتر محمدخورشیدی وجود قابلیت‌ها و امکانات زیر ساختی و تجهیزات پزشکی پیشرفته را دلایل انتخاب بیمارستان ولی عصر(عج) قائم شهر به نمایندگی از مراکز بیمارستانی کشور ایران دانست.
وی ادامه داد: طی یکسال اخیر، قریب به ٣٠٠ مورد آنژیوپلاستی مغز با حضور مراجعانی از ٢١ استان کشور در بیمارستان تامین اجتماعی ولی عصر(عج) قائم شهر انجام شد.
گفتنی است، کنگره بین المللی مغز و اعصاب لینک فرانسه یکی از مهمترین کنگره های علمی عمل های بسته مغز در جهان است که یکهزار پزشک فوق تخصص مغز و اعصاب و عروق مغز سراسر دنیا در آن حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *