اروپا ، گوگل را ۵ میلیارد دلار جریمه کرد

تصویر روز: اتحادیه اروپایی ضمن بریدن جریمه ۵ میلیارد دلاری برای گوگل، دستور داد تا این کمپانی انحصار خود در بخش مرورگر، موتور جستجوی خود را نیز از حالت فعلی درآورده تا رقبا بتوانند از فرصت برابر بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرآنلاین، دستور رفع انحصار روی سیستم‌عامل اندروید و انواع گوشی‌های هوشمند با جریمه تاریخی گوگل روبرو شده تا برای اولین بار در صنعت آی تی جریمه بی‌سابقه ۴٫۳ میلیارد یورو معادل ۵ میلیارد دلار به نام این کمپانی ثبت شود.

این رقم معادل بودجه سالانه‌ای است که هلند به اتحادیه اروپایی می‌دهد و بیشترین رقم جریمه ثبت‌شده در جهان است.همچنین به گوگل ۹۰ روز فرصت داده‌شده تا بتواند قواعد غیرقانونی لحاظ شده روی سیستم‌عامل خود را رفع کند. بنابراین سازندگان گوشی غیرمستقیم موظف می‌شوند تا راه را برای رقبای گوگل باز بگذارند.

«مارگارت وستگر» عضو کمیساریای اتحادیه در بیانیه‌ای که به‌صورت ایمیل منتشر کرد،نوشت: گوگل از اندروید به‌عنوان وسیله‌ای برای محکم کردن انحصار موتور جستجوی سوءاستفاده کرده است و با نادیده گرفتن فرصت نوآوری برای رقبا، شایستگی‌های آن‌ها را نهی کرده است.

گوگل از بابت برنوشته‌ها و ویدئوهای تبلیغاتی درآمد هنگفتی برای خود به جیب زده که نقش مرکزی با ابزارهای اندرویدی است و به نوشته Emarketer گوگل از بابت تبلیغات آنلاین در بیرون از آمریکا در سال ۲۰۱۸ بیش از ۴۰ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

جریمه اعمال‌شده علیه گوگل در اتحادیه اروپایی درمجموع بالغ‌بر ۶٫۷ میلیارد یورو است که روی سرویس‌های جستجو برای خریدهای آنلاین تعریف‌شده است و ممکن است این رقم بالاتر نیز برود.

کمپانی آلفابت (پدر گوگل) از هرگونه اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *