ضرورت استفاده از کیف پول الکترونیکی

 

 

jahani

تصویر روز: علی جهانی  با اشاره به تعدد و خدمات متنوع اپلیکیشین های موبایلی موجود در بازار پرداخت کشور گفت: بانک های مختلف باید برای رقابت در حوزه خدمات کارمزدی و کسب سود در این بخش بازار به سرعت وارد عمل شوند و چاره ای نیست جز اینکه بانک ها در این مسیر تنگاتنگ رقابت قرار بگیرند.

این کارشناس بانکی با بیان این مطلب که در اتمسفر کنونی بانکداری، جعبه ابزارها یا اپلیکیشن هایی که بر روی گوشی های هوشمند از نوع برنامه های پشتیبان اندروید یا IOS سوارند، یاری رسان عملیات بانکی و مدیریت دخل و خرج ما هستند گفت: از آنجا که بزرگترین دغدغه شخصی امروز زندگی ها کسب درآمد و تامین مالی و امر معاش است، افراد همواره در پی کسب درآمد و راههایی برای جلوگیری از برج ها و خروج اضافه هزینه های زندگی هستند و به همین علت بهره گیری هوشمندانه از کیف پول الکترونیکی و استفاده خردمندانه از آن ها، نه یک امر لوکس و تفننی بلکه یک ضرورت در زندگی شده است.

این کارشناس صنعت بانکداری کشور افزود: بی شک دوره عملیات بانکی سنتی و وارد کردن دستی و محاسبه دستی اطلاعات مالی و بانکی سپری شده و بانکهایی موفق و مطرح در میدان بانکداری مدرن هستند که به این امر توجه ویژه نشان دهند.

وی تاکید کرد: کسب سود از محل خدمات متنوع و پرسرعت بانکداری الکترونیک و به ویژه موبایل بانک و به ویژه ارائه خدمات از طریق اپلیکیشن های موبایلی درآمد و دنیای گسترده ای است که امروزه پیش روی بانک ها فراهم آمده است.

جهانی در پاسخ به این پرسش که چرا بانک ها برای به روزرسانی و رقابت با اپ های موبایلی شرکتهای PSP غیر وابسته به بانکها که معمولا جذاب تر هم هستند تلاش جدی نمی کنند گفت: این ضعف به همان بی توجهی دهه گذشته مدیران ارشد بانکی بر میگردد، به این معنا که به هر میزانی که به گسترش پهنای باند بانکداری الکترونیک خود بی توجه بودند زمان را برای همگامی یا ورود به بانکداری اجتماعی در شبکه های مجازی از دست دادند و تاکید بیش از حد و بی مورد به افزایش شعب فیزیکی آنها را در این مورد عقب نگه داشت.

وی افزود: امروزه اپ های پرداخت موبایلی چنان سهل و متنوع شده اند که گاهی این وحشت را در دل مدیران بانکی ایجاد میکند که مبادا به یکباره تمامی بازار و عملیات بانکی از دست آن ها و شعب فیزیکی شان ربوده شود، روزآمد شدن بانک ها به اپ های پرداخت موبایل در بستر شبکه های اجتماعی داخلی یک نیاز برای عصر کنونی است که اگر برای آن سرمایه گذاری نکنند در این رقابت متضرر خواهند شد.

جهانی با بیان اینکه تفاوت چندانی بین کارمزد خدمات فیزیکی و یا غیر حضوری و یا از طریق اپلیکیشن های موبایلی وجود ندارد، ادامه داد: هردو درآمدی است که از محل ارائه سرویس نصیب بانک می شود تنها با یک تفاوت ویژه و آن اینکه ارائه خدمات از طریق اپ های موبایلی بانکی بسیار ارزان تر، ایمن تر، کم هزینه تر و سریع تر خواهد بود.

وی ادامه داد: به نظر من لازم است قوانین مرتبط با کارمزد خدمات موبایلی از طریق رگولاتور قانونی و ناظر پولی یعنی بانک مرکزی و وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات تعیین و با حفظ منافع مصرف کننده آن را سال به سال اصلاح و ابلاغ نمایند تا از این طریق هم بانک های عرضه کننده خدمات به درآمد خود دست یابند و با اصلاح اپ خود همه ساله سرویس بهتری از سال پیش به مشتریان ارائه دهند.

به گزارش تیتر ۲۰ ، جهانی در پایان تصریح کرد: عموما بانک های فعال در حوزه بانکداری الکترونیک دارای PSP تحت نظر خود هستند که سهام آن عمدتا متعلق به بانک است که عمدتا تفاوتی میان این کارمزد وجود ندارد چون سود و زیان این گونه بانک ها عمدتا به دلیل هلدینگ بودن یکسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *