1995225

۸ وزیر در لیست استیضاح قرار دارند

تصویر روز: نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ۸ وزیر در معرض استیضاح قرار دارند گفت: نسخه اقتصادی دولت جواب نداده و مردم از عملکرد دولت، مجلس و قوه قضاییه راضی نیستند.

به گزارش تصویر روز به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گریزی هم به وضعیت اقتصادی کشور زد و گفت: یکی از دلایل مشکلات اقتصادی کشور سو مدیریت است. دلیل دیگر تحریم‌های بی‌سابقه امریکا است و دلیل سوم فشارهای روانی است که از بیرون و داخل کشور به جامعه القا می‌کنند.

وی عنوان کرد: در این رابطه کار دولت، کار قوه قضاییه و کار مجلس را مطلوب نمی‌دانم. در شرایط فعلی کشور روسای قوا باید هر هفته برنامه‌های خود را به مردم اعلام کنند

رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در چنین موقعیت‌هایی رییس جمهور، رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس هر هفته باید برنامه‌های خود را به مردم اعلام کنند.

حاجی بابایی با اشاره به این که الان وقت کار سیاسی، سنگ اندازی و گرو کشی نیست گفت: مواضع من در این مورد شفاف است. من اولین کسی بودم که اعلام کردم کسی نباید سخن از رفتن رئیس جمهور بزند. البته من به کار رئیس جمهور نقد دارم اما این که فقط دولت را نشانه بگیریم بازی در زمین دشمن است. اما از این که از رئیس جمهور سوال شود پشتیبانی می‌کنم.

۸ وزیر در معرض استیضاح قرار دارند / امروز رئیس تیم اقتصادی دولت معاون اول است و باید جواب بدهند

حاجی بابایی تاکید کرد: در حال حاضر ۸ وزیر در معرض استیضاح قرار دارند و در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها در حال جمع بندی هستیم که استیضاح چه وزیری انجام بپذیرد.

وی عنوان کرد: در این شرایط اقتصادی احترام به مردم این است که رئیس جمهور چند وزیر را جابجا کنند. امروز رئیس تیم اقتصادی دولت معاون اول است و باید جواب بدهند. اما باید بگویم نسخه دولت در این زمینه جواب نداده است.

وی تصریح کرد: از زمان اعلام دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی توسط آقای جهانگیری ۳۲ میلیارد دلار ثبت سفارش داشتیم که ۱۱ میلیارد دلار آن را دولت پرداخت کرده است. یارانه‌ای که دولت برای این مبلغ داده ۵۰ هزار میلیارد تومان است و این در شرایطی است که کل یارانه مردم در طول یکسال ۴۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر این که دولت باید لیست کسانی که۱۱ میلیارد دلار را گرفتند اعلام کند گفت: امروز جنگ اقتصادی است و عملیات دست دولت است و مجلس باید حمایت و در عین حال نقد کند.

مردم نظامشان را دوست دارند اما از قوای مجریه، مغنته و قضاییه راضی نیستند

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: مردم نظامشان را دوست دارند اما از قوای مجریه، مغنته و قضاییه راضی نیستند.

در استیضاح ربیعی هم مجلس استیضاح شد هم وزیر و هم اخلاق/برخی از مسئولان از خدا نمی‌ترسند لااقل از مردم بترسند

حاجی بابایی بیان این که تا به امروز دنبال بدنام کردن کسی نبودم تصریح کرد: در استیضاح ربیعی هم مجلس استیضاح شد هم وزیر و هم اخلاق. من تذکر دادم اگر مسائلی که مطرح شد درست است باید پیگیری شود و اگر خلاف است برخورد شود.

وی افزود: صحبت‌هایی در این استیضاح مطرح شد که ناراحتی مردم را در پی داشت. ما استیضاح را برای اخلاق و کارآمدی انجام می‌دهیم. البته من شخصا رو شدن تخلف مسئولان را مبارک می‌دانم. برخی از مسوولان از خدا نمی‌ترسند لااقل از مردم بترسند.

رئیس فراکسین ولایی مجلس با اعلام این که کسی که در جمهوری اسلامی مسئول شد چون از رانت برخوردار می‌شود نباید کار اقتصادی انجام دهد گفت: رهبری فرمودند کسی که در جمهوری اسلامی مسئول باید از شهوات مشروع خود کوتاه بیاید تا مردم او را بپذیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *