khodro.tolid

دیوار کوتاه خودروسازان!

تصویر روز: برخی از مسئولان و صاحبان تریبون برای جلب نظر و توجه مردم و کسب شهرت بیاناتی را اظهار می کنند که نشانی از اندیشه و تخصص در آن دیده نمی شود.

به گزارش پرشین خودرو، به تازگی معاون وزیر راه و شهرسازی در قیاسی مع الفارق، جامعه ایران را با کشورهایی که در همه زمینه ها بالاترین استاندارد را دارا هستند هم سنجی فرموده اند که جای تامل دارد.

وی خودروسازان را تصمیم گیرنده حوزه های سوختی هم دانسته اند و گفته اند که خودروسازان اجازه اجرای استراتژی کاهش قیمت خودرو در مقابل افزایش نرخ سوخت را نمی دهند!

از این رو تقریر وی را می توان مورد نقد قرار داد که اگر به کمی عقب تر برگردیم می توان این ادعا را کرد که خودروسازان با برنامه های فروش متعددی به اجرا گذاشتند، زیان تولید را به جان خریدند تا فشار بر مردم و مشتریان وارد نشود و خودرو از سبد هزینه های خانوار حذف نشود.

خودروسازان در طول سال های اخیر علی رغم افزایش چند درصدی و گاه چند برابری قیمت نهاده های تولید از نیروی انسانی گرفته تا مواد اولیه و… از افزایش قیمت محصول امتناع کرده اند تا شهروندان را از داشتن خودرو محروم نکنند.

اگر اینگونه نبود قیمت محصولات خودروسازان دست کم دو برابر قیمت های فعلی می بود. آیا این اقدامات و همراهی ها چیزی جز حمایت از مردم و مشتریان و دور نگه داشتن اهرم فشار اقتصادی «خودرو» بر دوش مردم است؟

معاون محترم راه و شهرسازی را باید دعوت به پاسخگویی در حیطه وظایف خود کرد. باید از وی پرسید که برای راهداری، بهبود کیفیت بزرگراه ها که یکی از عوامل مهم افزایش تلفات جاده ای است چه اقدامی کرده اند؟ عوارض های دریافتی در بزرگراه ها را صرف کدام توسعه جاده ای می کنند که دور از انظار مردم است؟

تا به کی مردم باید قربانی بیش از دوهزار و ۵۰۰ نقطه حادثه خیز که در جاده های کشور شناسایی شده باشند؟ برنامه وزارتخانه متبوع شما چه اقداماتی برای رفع آن داشته است؟ آیا برنامه ای برای اجرای استانداردهای ۸۵ گانه ای که بخشی از آن مربوط به ایجاد شرایط بهینه در معابر است دارید؟

نیکوتر است،وی به جای اظهارنظرهای دور از واقع و غیرکارشناسی، به انجام وظایف خود بپردازند و در همان حیطه پاسخگو باشند و به جای نقد دیگران، عملکرد خود را در مورد سنجش قرار دهند تا به استانداردها و معیارهایی که از آن سخن گفته اند نزدیک شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *