hasanpor.1

ضرورت انجام تغییرات در وزارت صنعت

تصویر روز: رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ریشه مشکلات اقتصادی اخیر را ساختاری دانست و گفت: متاسفانه ساختار اقتصادی کشور از گذشته دچار مشکل بوده و چون دولت‌ها به دنبال کسب رأی در دوره‌های بعدی بوده‌اند نسبت به ترمیم این ساختار سرباز زده‌اند.

به گزارش تصویر روز غلامرضا حسن‌پور در مصاحبه با یزدرسا؛ ریشه مشکلات اقتصادی اخیر را ساختاری دانست و گفت: متاسفانه ساختار اقتصادی کشور از گذشته دچار مشکل بوده و چون دولت‌ها به دنبال کسب رأی در دوره‌های بعدی بوده‌اند نسبت به ترمیم این ساختار سرباز زده‌اند.

جراحی بزرگ در ساختار اقتصادی

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ادامه داد: ساختار اقتصاد کشور نیاز به یک جراحی بزرگ و اساسی داردکه اجرای آن توسط دولت‌ها ممکن است به کاهش محبوبیت آن‌ها در نزد مردم منجر شود به همین علت دولت یازدهم نیز به‌جای ترمیم اقتصاد تلاش کرد تا تورم را از طرق دیگری کنترل کند که سرانجام در سال ۹۷ کنترل بازار از دست دولت خارج شد و وضعیت فعلی به وجود آمد بنابراین اولین مشکل مربوط به ساختار اقتصاد کشور است.

حسن‌پور افزود: عامل دوم، بی‌توجهی به توانایی‌های داخلی و ظرفیت‌های کشور در همه عرصه‌هاست و این عدم توجه به وضعیت درونی باعث شده تا این مشکلات به وجود آید البته مشکلات بازار ارز و سکه مربوط به عامل دیگری به نام نقدینگی زیاد در جامعه است که متاسفانه روزبه‌روز بر آن اضافه می‌شود و تقریباً می‌توان گفت در سال اخیر حجم نقدینگی دو برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در وضعیت فعلی به دنبال کنترل بازار بوده و امیدواریم پس از کنترل وضعیت با برنامه‌ریزی شرایط را بهبود بخشد.

احتکار کالا؛نتیجه شتاب‌زدگی دولت در اعلام نرخ ارز

عضو عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی؛ احتکار کالا را نتیجه شتاب‌زدگی دولت در اعلام نرخ ارز اعلام کرد و گفت: نرخ ۴۲۰۰تومانی ارز و تفاوت فاحش آن با بازار آزاد سبب شد تا عده‌ای سودجو ورانت خوار از این موقعیت سوءاستفاده کنند اما خوشبختانه تأثیر این احتکار به‌گونه‌ای نیست که فلج‌کننده باشد و بازار به کار خود ادامه می‌دهد اما تنها درزمینهٔ کالاهای وابسته به ارز مشکلاتی به وجود آمده که آن‌هم با توجه به صدور بیانیه سازمان به اصناف سراسر کشور مبنی بر ورود بسیجیان به بحث شناسایی محتکران و انبارهای آنان شاهد کشفیات خوبی بودیم و امیدواریم شاهد افزایش کشفیات در روزهای آتی باشیم.

حسن‌پور تصریح کرد: بحمدالله با کشف انبارهای احتکار کالا، آرامش به مردم و جامعه بازگشته و محتکران بدانند که با توجه به دستور مقام عظمی ولایت برخورد قضائی قاطع و سختی با آنان صورت خواهد گرفت البته اینکه نکته قابل‌توجه این است که در بحث کشف انبارهای احتکار، بسیجیان تنها به‌واسطه آشنایی با عوامل خریدوفروش، محتکران را شناسایی و به قوه قضائیه و سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌کنند و این دستگاه قضائی است که با کمک نیروی انتظامی با متخلفان برخورد خواهد کرد.

هر انبارکردنی احتکار نیست

رئیس سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با تأکید براین نکته که هر انبارکردنی احتکار نیست اظهار داشت: برخی کالاها باید انبار شوند تا خرد خرد به بازار تزریق شوند اما بازهم تأکید می‌کنم با صدور بیانیه ۹ مرداد از همه بسیجیان اصناف خواسته شد تا درزمینهٔ کشف انبار کالاهای احتکار شده مددکار دستگاه قضا باشند.

عضو عالی نظارت بر سازم آن‌های صنفی در خصوص تأثیر تغییر رئیس‌کل بانک مرکزی در بازار گفت: با این تغییر شاهد بروز واکنش مثبتی در بازار ایران هستیم و هیئت اندیشه‌ورز سازمان‌هم پیشنهاد دیدار با وی را ارائه داده و امیدواریم هرچه زودتر این جلسه برگزار شود. حسن‌پور تأکید کرد: البته بانک مرکزی درزمینهٔ اتخاذ سیاست‌های خود حتماً باید نظر کارشناسان و بازاریان را نیز جویا شود والا ارائه بسته پشت درب‌های بسته و بدون نظر بازاریان راه به‌جایی نخواهد برد.

ضرورت تغییرات در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت

رئیس سازمان بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به‌ ضرورت تغییرات در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: البته این تغییر باید در هر سطحی که مجلس و دولت صلاح بداند اتفاق بیفتد اما نکته قابل‌توجه عملکرد بسیار ضعیف معاون بازرگانی این وزارتخانه در اتفاقات اخیر و ضرورت تغییر این مسئول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *