bongah amlak

مسکن در تهران چقدر گران شد؟

تصویر روز: آمار رسمی وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه یک به ۱۵ میلیون تومان و قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه ۹ با رشد ۳۶.۶ درصدی نسبت به فروردین امسال به ۴ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، بررسی آمار رسمی حاکی از آن است که قیمت متوسط هر مترمربع آپارتمان در مناطق یک پایتخت طی فروردین امسال ۱۱ میلیون و ۷۷۳ هزار تومان بوده که با رشد ۲۷٫۷ درصدی در تیرماه امسال به ۱۵ میلیون و ۴۳ هزار تومان افزایش یافته است.

قیمت متوسط هر مترمربع واحد مسکونی منطقه ۲ در اولین ماه امسال ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده که با رشد ۳۰٫۵ درصدی به ۱۱ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان در ماه گذشته افزایش یافته است. بر این اساس متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در منطقه ۳ بالغ بر ۱۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان بوده که با رشد ۲۱٫۶ درصدی به ۱۲ میلیون و ۶۶۷ هزار تومان رسیده است.

در منطقه ۴ قیمت هر مترمربع با رشد ۲۳٫۶ درصدی به ۷۰ میلیون و ۹۲ هزار تومان، در منطقه ۵ با رشد ۲۳ درصدی به ۸ میلیون و ۷۹۴ هزار تومان، در منطقه ۶ با رشد ۲۴٫۱ درصدی به ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان، در منطقه ۷ با رشد ۳۰ درصدی به ۶ میلیون و ۲۳۳ هزار تومان، در منطقه ۸ با رشد ۳۱٫۹ درصدی به ۶ میلیون و ۲۹۴ هزار تومان، در منطقه ۹ با رشد ۳۶٫۶ درصدی به ۴ میلیون و ۸۲۷ هزار تومان و در منطقه با رشد ۳۱ درصدی به ۴ میلیون و ۴۰۸ هزار تومان افزایش یافته است.

همچنین در منطقه ۱۱ میزان افزایش قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در فروردین امسال با رشد ۱۶٫۵ درصدی به ۴ میلیون و ۲۷۷ هزار تومان افزایش یافته است. میزان رشد قیمت‌ها در منطقه ۱۲ طی فروردین امسال در مقایسه با تیرماه ۹۷ افزایش چندانی نداشته است؛ در این منطقه هر مترمربع آپارتمان در بازه اشاره شده با رشد ۲٫۹ درصدی به ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

در منطقه ۱۳ که تعداد مبایعه‌نامه‌های آن در تیرماه امسال ۴۱۵ فقره بوده قیمت هر مترمربع واحد مسکونی از ۴ میلیون و ۵۹۶ هزار تومان به ۶ میلیون و ۱۷۳ هزار تومان افزایش یافته است؛ این یعنی رشد ۳۴٫۳ درصدی قیمت‌ها. قیمت هر مترمربع آپارتمان در منطقه ۱۴ با رشد ۳۰٫۹ درصدی به ۴ میلیون و ۹۴۹ هزار تومان افزایش یافته است.

در مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی به ترتیب به ۳ میلیون و ۶۳۲ هزار تومان، ۳ میلیون و ۴۱۸ هزار، ۳ میلیون و ۲۸۴ هزار، ۳ میلیون و ۳۰ هزار، ۳ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۳ میلیون و ۱۵۶ هزار تومان افزایش یافته است.

در منطقه ۲۱ قیمت هر مترمربع واحد مسکونی با رشد ۳۳٫۲ درصدی به ۵ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان و در منطقه ۲۲ با رشد ۳۴٫۵ درصدی از ۴ میلیون و ۷۰۸ هزار تومان فروردین ۹۷ به ۶ میلیون و ۳۳۶ هزار تومان در تیرماه ۹۷ افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *