01 2

کاهش ضریب اشغال هتل ها در کشور

تصویر روز: رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: انسجام و همت ملی و تعامل همه ارگان ها و سازمان های موثربرای پیشبرد صنعت گردشگری کشورضروری است.
به گزارش تصویر روز جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران کشور در نشست فصلی مدیران تشکل های هتلداری استانهای کشور که در تالار همایش های بین المللی کیش برگزار شد با اشاره به رشد آمار گردشگران جزیره کیش در شرایط رکود صنعت گردشگری کشور گفت: امسال شاهد کاهش ضریب اشغال هتل ها در سراسر کشور بودیم که حل این مشکل تنها با انسجام ملی و همکاری همه ارگان ها و نهادهای مرتبط با صنعت گردشگری امکان پذیر است.

حمزه زاده ایجاد خانه مسافرها در شهرهای مختلف، اقامتگاه های اداری و مهمانسراهای ارگان ها و ادارات مختلف در شهرهای گردشگر پذیر را از جمله عوامل موثر بر کاهش ضریب اشغال هتل ها در سال های اخیر برشمرد و اظهار داشت: افزایش هزینه هتل ها در شرایط اقتصادی کشور در کنار کاهش ضریب اشغال و کاهش درآمد و سود آوری سبب شده است تا برخی هتل ها ناچار از تعدیل نیروی انسانی شوند. به همین دلیل برای حل این معضل جامعه هتلداران کشور با نمایندگان مجلس و رییس سازمان میراث فرهنگی جلسات متعددی برگزار کرده است که تهیه بسته های حمایتی برای هتلداران از جمله مصوبات این جلسات است.

وی توسعه هتلها و ارتقاء خدمات هتلداری را یکی از ارکان مهم توسعه صنعت گردشگری برشمرد و تاکید کرد برای گذر ازشرایط رکود در گردشگری باید بسته های حمایتی تعریف کرده و با معافیت های مالیاتی، معافیت های بیمه ای و ارائه تسهیلات و وام های کم بهره سرمایه گذاران و فعالان عرصه گردشگری را یاری کنیم.

حمزه زاده با اشاره به اینکه تعریف بازارهای جدید گردشگری راهکار مهمی در جهت رونق بخشیدن به گردشگری کشور است از برگزاری همایش بزرگ هتلداران کشور در ۴ مهر امسال در تهران خبر داد و گفت: برگزاری این همایش با حضور مدیران بیش از دوهزار هتل و هتل آپارتمان کشور و ایجاد کارگاه های آموزشی و ارائه پنل های تخصصی فرصت ارزشمندی را برای معرفی توانمندی های صنعت هتلداری میهن اسلامی و حل مشکلات دست اندرکاران این صنعت فراهم می کند.

یاسر هاشمی نیز در این جلسه با معرفی مختصر موسسه خیریه رها از همکاری این موسسه با جامعه هتلداران کشور برای ایجاد و راه اندازی سامانه اینترنتی ارائه خدمات اقامتی رایگان و یا باتخفیف مناسب به بیماران صعب العلاج مراجعه کننده به بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی کشور خبر داد و گفت: تفاهم نامه همکاری ما با جامعه هتلداران روز ۱۷ شهریور امضا خواهد شد تا این سامانه فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کند.

یاسر هاشمی با بیان اینکه مشکلات اقامتی همراهان بیمارانی که از بیمارهای صعب العلاج و خاص از جمله انواع سرطان ها رنج می برند در شهرهای بزرگ یکی از معضلات اجتماعی است که روند درمان این بیماران را کند و گاه غیر ممکن ساخته است افزود: در مرحله نخست این سامانه با معرفی ۱۳۲ مرکز درمانی تهران و مراکز اقامتی نزدیک به آنها فعالیت خود را آغاز می کند و پس از ۲ تا سه ماه در سایر شهرهای کشور نیز ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: در این طرح مدد جویان پس از مراجعه به بیمارستان ها از طریق مددکاران با ارائه مشخصات و وضعیت بیمار و همراهان وی از نزدیک ترین محل اقامتی در هتل یا خانه های افراد خیر که با شرایط جسمی آنها نیز مطابقت داشته باشد مطلع شده و سپس مراحل اسکان آنها انجام می شود. موسسه خیریه رها نیز روند پرداخت هزینه اقامتی بیماران پس از محاسبه تخفیفات لازم از سوی جامعه هتلداران را هر دو تاسه ماه یکباربر عهده خواهد داشت.

یاسر هاشمی تصریح کرد: در اجرای این طرح که با همکاری جامعه هتلداران کشور آغاز می شود در مراحل نخست بیشترین بار بر دوش جامعه هتلداران است اما در مراحل بعد و با اعلام آمادگی افراد خیری که تمایل دارند واحد های اقامتی خود را به صورت رایگان در اختیار بیماران کم بضاعت و بی بضاعت قرار دهند به تدریج از فشار کار بر دوش جامعه هتلداران کشور کاسته خواهد شد و نقش خیرین پر رنگ تر می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با استفاده از ابزار رسانه ای و فضای مجازی و حمایت جامعه هتلداران دراستان های مختلف کشور اجرای این طرح موفقیت آمیز بوده و باری از دوش بیماران کم بضاعت و خانوده های آنان برداشته شده و روند درمان آنها قوت گیرد.

لازم به ذکر است در نشست فصلی مدیران تشکل های هتلداری استانهای کشور که در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد دکتر انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، علیرضا قائدیان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان و روسای نمایندگی های جامعه هتلداران در استان های مختلف کشور حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *