turky.3

۲۲ میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کردند

تصویر روز: گزارش آماری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه نشان می دهد که حدود ۲۲ میلیون گردشگر خارجی در سال جاری میلادی تا پایان ماه جولای(اواسط مردادماه) به این کشور سفر کرده اند.

آمار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه و همچنین شواهد میدانی، از پایان دوران بحران گردشگری این کشور حکایت می کند به طوری که با افزایش ۲۴٫۹ درصدی گردشگران هفت ماه امسال ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل، شمار گردشگران خارجی این کشور بالاتر از ارقام دوران طلایی گردشگری این کشور بوده است.

همزمان با روی کار آمدن حزب عدالت و توسعه در کشور ترکیه و اتخاذ سیاست های جدید اقتصادی، سال به سال بر شمار گردشگران خارجی این کشور افزوده شد به طوری که در سال ۲۰۱۴ شمار گردشگران خارجی ترکیه به رقم بی سابقه ۴۱ میلیون نفر رسید.

پس از آن در سال های ۲۰۱۵ ـ ۲۰۱۶ با وقوع حوادث سیاسی داخلی و خارجی از جمله کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶، تنش با روسیه و آمریکا و عملیات های تروریستی داعش و پ.ک.ک، اوضاع امنیتی ـ اقتصادی ترکیه به شدت رو به نابسامانی رفت تا جایی که این موضوع به کاهش شدید حضور گردشگران خارجی انجامید.

ترمیم روابط این کشور با روسیه و اتخاذ تدابیری موثر در مبارزه با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، داعش و گروه های افراطی مسلح باعث شد تا ثبات و امنیت آرام آرام به فضای جامعه ترکیه برگردد و دیگر خبری از فضای وحشت زده جامعه ترکیه در زمان وقوع عملیات های تروریستی هولناک نباشد که در نتیجه آن روند سفر گردشگران خارجی از سال گذشته دوباره صعودی شد به طوری که تا پایان ماه جولای سال جاری، شمار گردشگران خارجی رکورد مدت مشابه در سال ۲۰۱۴ را هم شکسته است.

بر اساس داده های وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، اتباع روسیه با سه میلیون و ۲۷۶ هزار نفر، آلمان با ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار نفر و ایران با یک میلیون و ۳۱۷ هزار نفر بیشترین شمار گردشگران خارجی ترکیه را تشکیل می دهند.

آمار وزارت فرهنگ و گردشگری نشان می دهد که پنج میلیون و ۶۷۱ هزار گردشگر در ماه گذشته میلادی از ترکیه دیدن کرده اند که نسبت به ماه مشابه سال گذشته میلادی ۱۱٫۷۴ درصد رشد داشته است.

ترکیه سال گذشته با جذب ۳۲٫۶ میلیون گردشگر، ۲۶٫۲ میلیارد دلار از محل سفر گردشگران خارجی درآمد ارزی کسب کرد. نعمان کورتولموش وزیر فرهنگ و گردشگری پیشین ترکیه چند ماه قبل اعلام کرد که کشورش برای جذب ۴۰ میلیون گردشگر خارجی با ۳۲ میلیارد دلار درآمد گردشگری در سال جاری میلادی برنامه ریزی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *