tamin ejtemaei

رضایت مراجعان از عملکرد کارکنان شعبه ۲ تامین اجتماعی

تصویر روز: دنیای امروز بر پایه مشتری مداری و رضایت مندی مشتریان استوار شده به گونه ای که گسترش و ارایه خدمات بدون در نظر گرفتن این اصل غیر ممکن است.

تمام بخش های مختلف دولتی و خصوصی جمله ” همیشه حق با مشتری است “ را سر لوحه برنامه های خویش می دانند زیرا این سازمانها بدون نگرشی مشتری مدارانه نمی‌توانند موفقیتی حاصل کنند. لذا در دنیای امروز مراکز مختلفی که ارتباط مستقیمی نیز با قشر های مختلف مردم دارند ، باید مشتری مداری را زیربنای تمامی فعالیت‌های خویش قرار دهند.

بدون شک شعب تامین اجتماعی یکی از این مراکز است. دفاتر اصلی و شعب کارگزاری بیمه تأمین اجتماعی روزانه پذیرای قشر های مختلفی ازجامعه است ، لذا دقت در انجام کار ، سرعت عمل و حفظ حریم و حقوق مراجعان در این مراکز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شعبه شماره ۲ تامین اجتماعی تهران نیز از جمله این مراکز است. علی رغم ازدحام مراجعان در این شعبه خوشبختانه به دلیل مدیریت صحیح ، ارایه آموزش های لازم ، برنامه ریزی مناسب ، استفاده بهینه از امکانات موجود و بکارگیری از نیروهای متخصص ، کوچکترین خللی در روند ارایه خدمات به مردم دیده نمی شود.

طی ساعات مختلف اداری کارشناسان و کارکنان این شعبه با حسن برخورد و در کمال احترام با مراجعان سخن گفته و به سوالات فراوان آنان در بخش های مختلف پاسخ می گفتند.

تعدادی از مراجعان به این اداره در گفت و گو با خبرنگار ما از عملکرد و نحوه پاسخگویی مدیران و کارشناسان این اداره ابراز رضایت کردند.

یکی دیگر از مراجعان نیز که با فرزند خود به این اداره مراجعه کرده بود خواستار نصب آب خوری در طبقات مختلف این اداره بود. به گفته وی با توجه به گرمای هوا  و تردد بیمه شدگان در طبقات مختلف ، نصب دستگاههای اب خوری برای افراد مسن و احیانا کوکان همراه مراجعان به ویژه در این فصل از سال ضروری به نظر می رسد.

طی دو روز مراجعه برای انجام برخی مراحل اداری به دفتر معاون اداره ، مدیرمالی ، بخش بیمه های انفرادی و بخش فنی این شعبه نیز مراجعه کردم که خوشبختانه در کوتاهترین زمان ممکن کار مربوط به این بخش ها نیز انجام شد که این موضوع بیانگر توجه ویژه تمام کارکنان این مجموعه در رده های مختلف شغلی به مشتری مداری و ارایه خدمات به مراجعان است.

همواره از خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی مردم با مسوولان یاد می کنند. یکی از وظایف خبرنگاران انعکاس مشکلات و کاستی ها در سازمانها و دستگاههای مختلف است اما مشاهده زحمات و تلاش صادقانه کارکنان این شعبه و انعکاس منصفانه آن نیز قطعا بخش دیگری از وظایف حرفه خبرنگاران در جامعه است. از این رو از زحمات کارکنان این شعبه به ویژه در بخش های بیمه های انفرادی ، بخش فنی و میز خدمت که با انجام درست وظایف خود به مردم  و مراجعان خدمت رسانی می کنند ، به سهم خود تشکر و قدردانی نموده و به تمامی این عزیزان خدا قوت عرض می نمایم.

بدون شک آنچه باعث موفقیت برخی سازمان ها در اجرای طرح های مشتری مداری شده است در درجه نخست اعتقاد کامل به نقش و جایگاه مشتری و ارباب رجوع در بقا و تداوم کاری آنها است و در درجه بعد ایجاد ساختار سازمانی بر مبنای مشتری مداری و مشتری محوری است که این مهم بصورت عینی در این مرکز مشاهده می شود.

حمید طلیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *