انتقال هواپیماهای ATR به ایران دیگر ممکن نیست

تصویر روز: شرکت هواپیماسازی ایتالیایی لئوناردو اس پی ای(Leonardo SpA)که در سهام شرکت ای تی آر با ایرباس اس ای فرانسه شریک است، می گوید ای تی آر به دنبال مشتری های جدید برای هواپیماهایی است که قراربود به ایران تحویل شود و با وجود تحریم ها دیگر امکان انتقال آنها به تهران نیست.

به گزارش  ایرنا به نقل از تارنمای بلومبرگ، الساندرو پروفومو مدیر اجرایی لئوناردو اس پی ای درمصاحبه با شبکه بلومبرگ اذعان داشت: تاکنون ۱۲ فروند از هواپیماهای ای تی آر ۶۰۰-۷۲ نسل جدیدی که ایران در سال ۲۰۱۶ (۹۵-۱۳۹۴) در قالب یک قرارداد ۱میلیارد یورویی سفارش داده بود به این کشور تحویل داده شده اند. ۸ هواپیمای دیگر از این قرارداد باقی مانده است که به کشور دیگری فروخته خواهد شد.
پروفومو در ادامه ضمن بیان این که تحریم های ضد ایرانی واشنگتن «تاثیر قابل توجهی»بر این شرکت نخواهند گذاشت، گفت:«اطمینان کامل داریم که تا پایان سال جاری قرارداد فروش این هواپیماها را به دیگر کشورها، نهایی خواهیم کرد.»
مدیر شرکت هواپیماسازی لئوناردو اس پی ای همچنین خاطر نشان کرد که این شرکت قرارداد دیگری با ایران ندارد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تاریخ هجدهم اردیبهشت سال جاری از توافق هسته ای با ایران خارج شد و فرمان اعمال دوباری تحریم های ضد ایرانی دربازه زمانی۹۰ و ۱۸۰ روزه را صادر کرد.کشورهای دیگر امضا کننده برجام وهمچنین کشورهای اروپایی ضمن انتقاد از اقدام رئیس جمهوری آمریکا اعلام کردند که به این توافق پایبند می مانند و از فعالیت شرکت های خود در ایران حمایت می کنند.
ایران پس از‌ برجام قراردادهایی برای تحویل ۲۰۰ فروند هواپیما با سه شرکت ایرباس، بوئینگ و ATR منعقد کرد و تاکنون ۸ فروند هواپیمای ATR و ۳ فروند هواپیمای ایرباس تحویل شرکت‌های هواپیمایی این کشور شده است.
اروپام**۹۴۱۸**۱۵۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *