payaneh mosaferi

برخورد قاطع با شرکتهای مسافربری متخلف

تصویر روز: در نشست رسیدگی به مشکلات رانندگان مسافربری، بر شفاف‌سازی فرایندها، ضوابط و مقررات حمل و نقل جاده‌ای مسافربری و برخورد قاطع با تخلفات شرکت های مسافربری ، تأکید شد.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در این نشست ، داریوش امانی معاون حمل و نقل این سازمان طی سخنانی اظهار داشت: به دنبال درخواست انجمن‌های صنفی بخش مسافربری جاده‌ای تاکنون چهار جلسه کارگروه‌ ویژه رسیدگی به مشکلات رانندگان بخش مسافربری برگزار شده است و به مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور هم تکلیف شده است تا به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل مسافربری هم به موازات رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا رسیدگی شود و با متخلفین برخورد قانونی صورت بگیرد.
وی با تأکید بر شفاف‌سازی فرایندهای حمل و نقل جاده‌ای و ضوابط و مقررات قانونی، افزود:
شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای مسافربری می‌بایست تابع ضوابط و مقررات فعالیت در این بخش باشند و در صورتی که هر نوع تخلفی در زمینه فعالیت‌های این شرکت‌ها از جمله دریافت نرخ کرایه غیرواقعی، دریافت کمیسیون‌های اضافی،‌ عدم ارایه خدمات مطلوب به مسافران و سایر موارد محرز شود از سوی کمیسیون‌های ویژه رسیدگی به تخلفات، رسیدگی و برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
این گزارش حاکی است در ادامه این نشست،‌ خادمی‌زاده، رئیس هیأت مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان مسافربری و نمایندگان کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه ضمن بیان مسائل و مشکلات رانندگان در بخش مسافربری را ، بر ضرورت رسیدگی به این مشکلات از سوی مسئولین و نهادهای ذی‌ربط و برخورد قانونی با شرکت‌هایی که حقوق رانندگان را تضییع می‌کنند، تأکید کردند.
گفتنی است نشست یاد شده ، با حضورمدیرکل حمل و نقل مسافر، مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات، نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی رانندگان حمل و نقل مسافربری جاده‌‌ای برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *