naft.saderat

کاهش ۸۶ درصدی فروش نفت ایران به کره جنوبی

تصویر روز: آمار اولیه گمرک کره جنوبی نشان داد واردات نفت این کشور از ایران در ماه آگوست ۸۶٫۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته و به ۵۵ هزار و ۱۶۱ بشکه در روز رسیده است.

به گزارش فارس، بر اساس آمار اولیه گمرک کره جنوبی، واردات نفت این کشور از ایران در ماه آگوست ۸۶٫۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

به نوشته پلاتس، این کشور در ماه آگوست ۲۳۲ هزار و ۷۲۳ میلیون تن معادل ۱٫۷۱ میلیون بشکه یا ۵۵ هزار و ۱۶۱ بشکه در روز نفت شامل میعانات گازی از ایران خریده است. این رقم ۸۶٫۵ درصد کمتر از ۱۲٫۶۳ میلیون بشکه در مدت مشابه سال گذشته است.

این کاهش، دهمین کاهش متوالی از نوامبر سال گذشته است. در نوامبر گذشته میزان واردات سئول از تهران نسبت به سال پیش از ان ۲۶٫۸ درصد کاهش یافت و به ۱۰٫۳۷ میلیون بشکه رسید.

واردات ۱٫۷۱ میلیون بشکه ای، کمترین میزان واردات ماهانه از سپتامبر ۲۰۱۲ است. در آن زمان کره جنوبی هیچ محموله‌ای از ایران نخرید.

همچنین رقم واردات در ماه آگوست از ۶٫۲۰ میلیون بشکه در ماه جولای، ۷۲٫۴ درصد کمتر است.

به گفته مقامات گمرک، این آمار بر اساس آمار ترخیص گمرک است و می‌تواند یک اختلاف زمانی میان ترخیص و تحویل واقعی کالا وجود داشته باشد.

بیشتر واردکنندگان داخلی کره به پلاتس گفتند که هیچ محموله‌ای از ایران به کره جنوبی برای ارسال در ماه آگوست وجود نداشته است.

آمار نهایی واردات ماه آگوست اواخر این ماه از سوی شرکت ملی نفت کره جنوبی منتشر خواهد شد.

بر اساس آمار گمرک این کشور، واردات نفت ایران در ۸ ماه نخست امسال ۴۲٫۳ درصد نسبت مدت مشابه پارسال کاهش یافته و از ۱۰۰٫۴۴ میلیون بشکه به ۵۷٫۹۱ میلیون بشکه رسیده است.

صادرات نفت ایران به کره در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته و با افزایش ۳۲٫۱ درصدی به ۱۷٫۸۷ میلیون بشکه رسیده بود. واردات ماهانه کشور این کشور از ژانویه ۲۰۱۶ پس از توافق هسته‌ای نیز افزایش یافته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *