imenabadi

سازمان مالیاتی در حوزه مدیریتی دچار مشکل است

تصویر روز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید که مشوق های مالیاتی در کشور حاکی از آن است که کارهای کارشناسی دقیقی انجام نمی شود موانع دیگر بر سر راه تولید وجود دارد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه معافیت های مالیاتی اثری روی بخش تولید ندارد، اظهار داشت: قواعد مالیاتی بسیاری وجود دارد اما این قوانین مشمولیت همگانی ندارد و نمی تواند همه تولیدکنندگان را در هر سطحی مورد حمایت قرار دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شبکه های مالیاتی نتوانسته موجبات افزایش تولید و صادرات را فراهم کند تاکید کرد: مشوق های مالیاتی در کشور حاکی از آن است که کارهای کارشناسی دقیقی انجام نمی شود موانع دیگر بر سر راه تولید وجود دارد که خارج از سازمان امور مالیاتی است.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: بنابراین باید مرجع دیگری برای کمک به تولید ورود کند و بسته ای راارائه دهد تا در راستای افزایش میزان تولید وصادرات گام بردارد

وی بیان داشت: در هر صورت آنچه در حوزه سازمان امور مالیاتی مشاهده می شود عدم وضع قواعد و مقرراتی است که بتواند مشوقی برای ادامه کار تولید در کشور باشد، از سوی دیگر نتوانسته کسانی به هردلیلی تمایلی ندارد از کسب درآمد بالاهای مالیات پرداخت کند را شناسایی و از آنها مالیات بگیرند.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه سازمان امور مالیاتی نیاز به خانه تکانی بزرگ دارد، اظهار داشت: سازمان مالیاتی در حوزه مدیریتی دچار مشکل است و خیلی از برنامه ها آنجا راکد مانده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از آنجایی که تا چند وقت دیگر تقریبا تک درآمدی می شویم و درآمد نفتی کشور کاهش می یابد تکیه ما به امور مالیاتی بیشتر می شود، سازمان در حوزه مدیریتی نیاز به نظام انقلابی دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص اصلاح قانون مالیاتی گفت: در بسیاری مواد مجلس نباید منتظر ارائه لایحه اصلاحیه از سوی دولت بماند و باید اقدامات جدی را در بسته امور مالیاتی کشور با رویکرد حمایت از تولید کننده در راستای افزایش صادرات غیر نفتی ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *