havashenas

وزش باد، گرد و غبار و افزایش ابر در کشور

تصویر روز: کارشناس هواشناسی: از­ فردا به مدت یک هفته در نیمه شمالی خنک ترین روز­ها و برای روز یکشنبه نیز خنک ترین بامداد را تجربه خواهیم کرد .

محمد اصغری کارشناس هواشناسی در گفتگو با صداو سیما ،با اشاره به اینکه­ از بعدازظهر امروز شاهد افزایش ابر و گرد و غبار در بیشتر استان ها خواهیم بود گفت: پس از مدت ها شاهد بارندگی های خوبی در کشور بوده ایم ، از صبح بارندگی ها در سواحل غرب سواحل دریای خزر آغاز شده است و در اوایل­ هفته­ آینده بارندگی ها در آستارا و انزلی­ بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه از امروز در بسیاری از مناطق بارندگی های آغاز شده است اضافه کرد: امروز هرچه به ساعات بعد از ظهر نزدیکتر می شویم با ظهور ابرها بارش ها شدید تر می شود در کردستان­ اوج بارندگی ها به همراه کاهش دما و در دیواندره، سقز و بانه نیز این شرایط خواهد بود و در شمال کردستان نیز دما به زیر صفر می رسد .
اصغری افزود: امروز در کرمانشاه منتظر رگبار ، رعدو برق­ خواهیم بود و از روز جمعه این سامانه غرب کشور را ترک می کند و فردا آرام می شود.
کارشناس هواشناسی تاکید کرد: در استان خوزستان نیز اهالی این استان هوای شرجی را همچنان تجربه می کنند و گرد و غبار علاوه بر خوزستان در ایلام هم خواهد بود.

اصغری افزود: در شرق استان فارس و غرب کرمان بارش ها در حد آبگرفتگی معابر خواهد بود و در بوشهر هوا شرجی می شود و شمال سیستان و بلوچستان نیز تا اوایل هفته اینده با طوفان گرد و خاک مواجه خواهد بود. افراد اگر کار ضروری ندارند از رفت و امد در زابل ، نهبندان ،زاهدان و ایرانشهر به علت کمبود دید­ در اوایل صبح و اواخر شب­ اجتناب کنند.
وی ادامه داد: در خراسان جنوبی وزش باد و خراسان رضوی بارندگی قابل توجهی خواهیم داشت و اوج ناپایداری ها در­ جنوب خراسان شمالی ­مرز بین خراسان رضوی خواهد بود.
در مناطق شمالی سمنان نیز شرایط ناپایدار است .
کارشناس هواشناسی ادامه داد:­ استان های­ ­تهران، قزوین ،البرز ،زنجان، قم ، آذربایجان شرقی و غربی ­­­نیز در بعدازظهر عاشورا شاهد وزش باد ،گرد و غبار و خاک خواهند بود .
وی افزود : فردا بیشترین تحولات جوی­ در­ دریای خزر خرا شاهد خواهیم بود و شرایط جوی استان چهارمحال و بختیاری خفیف تر از امروز خواهد بود .
اصغری به هموطنان توصیه کرد امروز در دریای خزر شرایط برای شنا کردن در دریا مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *