zarandi

جابجایی سالانه ۵۰۰ هزار مسافر در فروگاه پیام

تصویر روز: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه مسافربری پیام البرز گفت: این فرودگاه با دارا بودن باند پروازی به طول ۴ هزار متر، عرض ۶۰ متر و اپرون(پارکینگ هواپیما) ۱۲۸۸ هزار متری از بزرگترین فرودگاه های کشور به شمار می رود و امکان سرویس دهی به هواپیماهای پهن پیکر باری و مسافری را دارد.

به گزارش تصویر روز به نقل از فرینا ، سعید زرندی افزود: با راه اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام تا پایان سال ۹۸ به ظرفیت جابجایی بیش از ۵۰۰ هزار مسافر در سال می رسیم که موجب کاهش ترافیک هوایی فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) می شود.

زرندی گفت: صرفه جویی در زمان و کاهش ترافیک بزرگراه های البرز و تهران، توسعه اقتصادی و اجتماعی استان البرز و پیش بینی ایجاد اشتغال در شهر فرودگاهی و صنایع هایتک از دیگر مزیت های راه اندازی بخش مسافری این فرودگاه است.

وی افزود: با عملیاتی شدن این پروژه که امروز شاهد آن بودیم چشم اندازی روشن برای منطقه اقتصادی پیام و البرز پیش بینی و بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی بزرگی در این استان فراهم شده است.

مدیرکل عملیات فرودگاهی پیام استان البرز نیز گفت: با راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه بین المللی پیام علاوه بر مردم البرز، ساکنان استان های زنجان و قزوین، مردم جنوب و غرب استان تهران و ساوه نیز می توانند از این فرودگاه استفاده کنند.

علی کاملی افزود: بر اساس بررسی ها، اگر یک میلیون مسافر از فرودگاه پیام تا سال ۱۴۰۰ استفاده کنند ، حداقل ۳۰۰ هزار تردد خودرویی به صورت رفت و برگشت در جاده های منتهی به تهران کاهش می یابد.

کاملی گفت: با این میزان کاهش حجم ترافیک علاوه بر کمتر شدن مصرف سوخت در کاهش آلودگی هوا نیز تاثیر زیادی خواهد داشت. بخش مسافربری فرودگاه پیام در مرحله نخست روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته، پرواز بین مشهد و کرج خدمات دهی می کند.

همچنین مسیرهای پروازی جدیدی در حال برنامه ریزی است که با تکمیل شدن روند آنها در آینده اطلاع رسانی می شود. نخستین پرواز مسافری فرودگاه بین المللی پیام البرز توسط یک شرکت خصوصی روز جمعه ۲۳ شهریورماه جاری بین مشهد مقدس و کرج انجام شد.
پیش از این فرودگاه پیام البرز محل نشست و برخاست هواپیماهای باری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *