havapima

قیمت بلیت هواپیما ارزان می شود

تصویر روز: رئیس کمیته حمل و نقل مجلس از کاهش قیمت بلیط هواپیما طی روزهای آینده خبر داد.

شادمهر کاظم زاده در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره تأثیرگذاری نرخ ارز بر افزایش یا کاهش قیمت بلیط پروازهای هوایی، گفت: مسئولان سازمان هواپیمایی بارها اعلام کرده اند که ۵۵ درصد از قیمت بلیط هواپیما مربوط به نرخ ارز است، از این رو وضعیت ارز نقش مستقیمی در نرخ تمام شده بلیط دارد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در چند ماه اخیر شاهد افزایش چشمگیر نرخ بلیط هواپیما بودیم که این مسئله موجب اعتراض مسافران و کاهش مسافرت های هوایی شد، البته مسئولان سازمان هواپیمایی بارها در نشست کمیسیون عمران مجلس اعلام کردند که نرخ بلیط هواپیما در مهر ماه کاهش می یابد اما این مسئله اتفاق رخ نداد.

کاظم زاده از کاهش قیمت بلیط پروازهای هوایی داخلی و خارجی در روزهای آتی خبر داد و گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز به ویژه دلار در کشور، در روزهای آتی قطعا باید شاهد کاهش قیمتها باشیم.

وی ادامه داد: به طور حتم به هر میزانی که نرخ ارز کاهش یابد، نرخ بلیط پروازهای هوایی نیز باید کم شود.

رئیس کمیته حمل و نقل مجلس تصریح کرد: قطعا اگر شرکت های هواپیمایی نسبت به تعدیل و کاهش نرخ بلیط‌های هواپیما اقدام نکنند؛ این مسئله به صورت ویژه در کمیسیون عمران مجلس مورد پیگیری قرار خواهد گرفت، زیرا این شرکت ها مکلف به کاهش قیمت ها هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *