رونمایی از تمبر یادبود نهال کاری بانک مهر اقتصاد

تصویر روز: در مراسمی با حضور عضو هیئت مدیره بانک مهر اقتصاد، معاون پشتیبانی و مهندسی، مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت و جمعی از مسئولان ادارات پست، محیط زیست، صدا و سیما و بسیج ادارات و سازندگی استان خوزستان از تمبر یادبود نهال کاری بانک مهر اقتصاد رونمایی شد.

به گزارش تصویر روز یوسف مرتضایی – عضو هیات مدیره بانک – در این مراسم ضمن تسلیت شهادت هموطنانمان در حمله تروریستی اهواز گفت: استان خوزستان سرزمینی است که به گردن تمام مردم ایران حق دارد و و همان گونه که مقام معظم رهبری نیز گفته اند مشکل ریزگردهای با حرف حل نمی شود و باید با اقدامات عملیاتی وارد میدان شد.

وی افزود: سالانه میلیاردها تومان برای چاپ سالنامه و هدایای نوروزی پایان سال در کشور هزینه می شود که می‌توان این بودجه را در جای مهمتری نظیر اقدام برای کنترل کانون های ریزگرد در برخی استانهای درگیر در این مسئله خوزستان هزینه کرد و گام مهمی در ارتقاء سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی مردم برداشت.

عضو هیات مدیره بانک خاطر نشان کرد: شبکه بانکی به عنوان یکی از ابزار مهم اقتصادی در راستای فعالیت هایی که در حوزه پولی و بانکی کشور انجام می شود، می توانند در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز نقش مهم و مثمرثمری برای خدمت رسانی به مردم داشته باشد.

در ادامه، منصور شیخ الاسلامی – مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک – گفت: بانک مهر اقتصاد در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، هزینه‌های مربوط به تهیه و چاپ سالنامه نوروزی را صرف جنگل‌کاری در ۱۸۰ هکتار از اراضی استان خوزستان نموده و در همین راستا تلاش است تا با نگهداری از نهال های کاشته شده در مناطق کانونی ریز گردها علاوه بر بیابان‌زدایی، احیای محیط‌زیست و مقابله با پدیده گرد و غبار ضمن کاهش آلودگی هوا، به سهم خود در ارتقاء سطح سلامت و بهبود شرایط زندگی هموطنان عزیزِ جنوب کشور نقش‌آفرین باشد.

شیخ الاسلامی همچنین به اهمیت همکاری سازمان محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی خوزستان در اجرای این طرح، عنوان کرد: امیدواریم با همکاری سازمان های مرتبط این طرح با موفقیت پیش رود تا زمینه برای ورود سایر بانک ها و بنگاه های اقتصادی در بحث بیابان زدایی فراهم شود.

وی با اشاره به تلاش های بانک مهر اقتصاد در راستای کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه، عنوان کرد: در این زمینه بیش از ۵۰ میلیارد ریال به مردم شریف و زلزله زده استان کرمانشاه کمک شد، همچنین ۱۰۰میلیارد ریال وام قرض الحسنه نیز از طرف این بانک جهت احداث واحدهای آسیب دیده به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است.

مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک در پایان با تقدیر ویژه از مدیران و کارکنان بانک مهر اقتصاد در خوزستان، گفت: رئیس و کارکنان اداره امور شعب استان خوزستان علیرغم مشغله های فراوان کاری به صورت مستمر و روزانه با حضور در منطقه نهال کاری شده و سرکشی از نهال های غرس شده ضمن نظارت بر عملیات آبرسانی و آسیب شناسی از موانع و مشکلات پیرامون این حوزه توانسته اند با عشق و علاقه و کار جهادی، منطقه درختکاری شده را حفظ و حراست کنند.

محمد اکبری – معاون پشتیبانی و مهندسی بانک – نیز هم در این مراسم با بیان اینکه استان خوزستان در کانون یکی از طولانی ترین جنگهای تاریخ در دوران دفاع مقدس قرار داشته و نوک پیکان جنگ با دشمن بعثی بوده، گفت: این استان حق بزرگی بر گردن تمامی مردم ایران دارد لذا همه موظفیم تا نسبت به مرتفع نمودن مشکلات این استان بکوشیم.

وی در خصوص اقدام بانک مهر اقتصاد در زمینه بیابان زدایی در منطقه فوق بحرانی ریزگردها در خوزستان، گفت: نهالکاری این بانک نه یک کار تبلیغاتی بلکه یک وظیفه بوده است و بسیار علاقه مندیم اینگونه اقدامات در برنامه های سایر بانکها و بنگاههای اقتصادی نیز قرار گیرد و همه دست در دست هم دهیم به عنوان یک وظیفه ملی از محل امکاناتی که در اختیار داریم این مشکل را حل کنیم.

مسعود حاتم وند – رئیس اداره امور شعب استان خوزستان –ارائه گزارشی در این رابطه ارائه کرد و گفت: کاشت نهال و درختکاری در کانون های فوق بحران استان خوزستان و اشتغال زایی در این منطقه جلوه ای دیگر از خدمت رسانی بانک مهر اقتصاد به مردم خوزستان است.
وی با بیان اینکه همکاری های خوبی از سوی سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان و اداره کل حفاظت محیط زیست در این زمینه صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد، ابراز داشت: هزنیه طرح نهال کاری ۱۸۰هکتار از اراضی فوق بحرانی خوزستان بیش از ده میلیارد ریال بوده است و برای ۳۵ نفر از اهالی منطقه فوق اشتغال زایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *