baran.5

آغاز دور جدید بارندگی ها از فردا

تصویر روز: کارشناس هواشناسی اعلام کرد: موج اصلی بارش‌ها از فردا وارد کشور می‌شود و سواحل دریای خزر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

امیر سرکرده در مصاحبه با صدا و سیما افزود: امروز کمترین دما را در نواحی شرقی کشور داشته ایم مانند دیروز که در شهرهایی از استان های خراسان رضوی ، جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان کمترین دما گزارش شد.
وی گفت: امروز بارش های پراکنده و موقتی اتفاق می افتد به طوری که پیش بینی می شود با عبور موج دامنه کوتاهی از نواحی شمالی کشور را بارش ها در ساعات بعدازظهر در بر بگیرد.
سرکرده افزود: بیشتر این بارش ها در استان های شمال غربی، مرکز و سواحل دریای خزر را در بر می گیرد که البته بارش ها به صورت پراکنده و موقتی است.
وی گفت: امروز در استان های آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی و شمال استان های البرز، تهران، قزوین، زنجان و همچنین نواحی غربی استان کردستان، همدان و لرستان بارش گزارش شده است و در استان مرکزی نیز به صورت پراکنده و خفیف بارش رخ می دهد.
کارشناس هواشناسی افزود: البته سامانه اصلی بارش از فردا وارد کشور می شود و باید منتظر بارش های خوبی از شمال کشور باشیم که این سامانه بارشی طوری است که با توجه به شمالی شدن جریانات دمای هوای دریای خزر با کاهش دما در نوار شمالی کشور برای فردا رخ می دهد.
سرکرده گفت: در واقع استان هایی مثل مازندران، گیلان و گلستان بارش های خوبی خواهند داشت که هر چند مثل بارش های هفته گذشته نخواهد بود اما قابل توجه است و این سامانه بارشی به تدریج به نواحی مرکزی، غربی و شمال غربی کشور نیز رسوخ پیدا می کند و باید منتظر بارش در استان های آذربایجان های غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، حتی شمال استان ایلام، لرستان، استان همدان، مرکزی و شمال استان اصفهان باشیم.
وی افزود: به تدریج این بارش ها برای روز جمعه به نواحی شمال شرق کشور یعنی خراسان شمالی و رضوی خواهد رسید.
کارشناس هواشناسی گفت: پیش بینی می شود این سامانه بارشی چند روزی مهمان کشورمان باشد یعنی تا اواسط هفته آینده این سامانه در کشور باقی می ماند و مناطق مختلفی از نیمه شمالی کشور را تحت تأثیر خودش قرار می دهد.
سرکرده افزود: با توجه به کاهش ۵ تا ۶ درجه ای هوا پیش بینی می شود که نواحی مستعد و سردسیر کوهستانی بارش ها به صورت برف باشد ضمن اینکه با جنوبی شدن جریانات هوا در سواحل خلیج فارس اعم از استان خوزستان امروز و فردا با مه صبحگاهی همراه شود که باعث کاهش دید در نواحی کوهستانی خواهد شد.
وی گفت: پیش بینی می شود البرز و شمالغرب کشور برای جمعه و شنبه در بعدازظهر با مه غلیظ همراه شود که این ناشی از وجود رطوبت در منطقه است .
سرکرده افزود: امروز تهران در ساعات بعدازظهر آسمانی صاف خواهد داشت و برای شمال استان تهران نیز بارش خفیف رخ می دهد، دمای تهران در ساعات بعدازظهر به ۲۶ درجه بالای صفر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *