hosini.gandi

موضوع جدید برنامه ” رو در رو ” به تهیه کنندگی سیدمهدی حسینی

تصویر روز: برنامه زنده تلویزیونی «رو در رو» امروز به موضوع «بن بست آمریکا در نظام های حقوقی بین الملل» می پردازد.

به گزارش تصویر روز به نقل از مشرق، برنامه زنده تلویزیونی رو در رو به تهیه کنندگی سیدمهدی حسینی سه شنبه اول آبان ماه ساعت ۱۹ میزبان دکتر محسن محبی، رئیس مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری می شود.
دکتر مراد عنادی در این گفتگو، به بررسی آخرین مراحل رسیدگی به شکایات حقوقی ایران از آمریکا در دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) و چشم انداز صدور احکام قطعی می‌پردازد.

هفته گذشته قرار موقت لاهه درباره شکایت ایران از آمریکا به عنوان سند در شورای امنیت سازمان ملل متحد ثبت شد. مطابق این اقدام، آنتونیوگوترش، دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت، این شورا را از رای اخیر دیوان لاهه مطلع کرد.

این درحالی است که دولت آمریکا با پیگیری طرح خروج از پیمان مودت با ایران در تلاش است، از احکام حقوقی و الزام‌آور دادگاه لاهه در قبال ایران شانه خالی کند. کارشناسان حقوق بین‌الملل بر این باورند که حتی پس از خروج رسمی آمریکا از پیمان مودت، جمهوری اسلامی ایران یک سال زمان دارد تا دعاوی حقوقی خود را در لاهه به سرانجام برساند.

«رو در رو» محصول گروه سیاسی شبکه چهار سیما است که به صورت زنده در مدت زمان ۶۰ دقیقه سه شنبه ساعت ۱۹ به روی آنتن شبکه دانایی و خردورزی می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *