ansari.kish

انصاری لاری: ریزش سرمایه در کیش نداشتیم

تصویر روز: مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه سرمایه گذار خارجی در جزیره در گذشته حضور نداشته و الان هم نیست، گفت: با وجود تمام این تحولات اقتصادی در تابستان امسال ۱۲٫۵ درصد افزایش گردشگر و ۴٫۵ درصد هم افزایش در ضریب اشغال هتل‌ها را تجربه کردیم.

به گزارش تصویر روز محمد ابراهیم انصاری لاری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره شرایط سرمایه گذاری در منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: در جذب سرمایه گذاری داخلی نسبت به شرایط اقتصادی کشور موفق بودیم و عملیات اجرایی چند پروژه با حضور بخش خصوصی به زودی شروع می‌شود.

وی افزود: مراحل مطالعاتی این پروژه‌ها به اتمام رسیده است و حجم ریالی این تعداد پروژه حدود ۲ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در این مدت هیچ سرمایه‌ای از جزیره خارج نشده است،‌ گفت: وقتی اداره امور منطقه را در دست گرفتم پروژه‌های معطلی وجود داشت و برخی از پروژه و طرح‌ها فعال و برخی دیگر غیر فعال بودند. عده‌ای از سرمایه گذاران کیش را ترک کرده بودند که با مذاکراتی توانستیم مشکل برخی از سرمایه‌گذاران را رفع و آنها را به منطقه بازگردانیم.

انصاری لاری ادامه داد: به عده‌ای از سرمایه گذاران دسترسی نداشتیم و برخی از سرمایه گذاران کیش را ترک کرده بودند و ما را با پروژه‌ها، مردم و مشکلات تنها گذاشتند.

وی تاکید کرد: در این مدت با تغییر شرایط اقتصادی خوشبختانه ریزش سرمایه در منطقه آزاد کیش نداشتیم.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش درباره جذب سرمایه گذاران خارجی اظهار داشت: حرف سرمایه گذار خارجی را نزنید. هیچ گاه سرمایه گذار خارجی در منطقه حضور نداشته و الان هم نیست. البته اجرای یک پروژه با سرمایه گذاری خارجی مطرح است که ممکن است به نتجه برسد و ممکن است نرسد.

انصاری لاری درباره میزان ورود گردشگر به کیش با توجه به افزایش قیمت هزینه‌های سفر در طول چند ماه گذشته ناشی از افزایش قیمت ارز گفت: با وجود تمام این تحولات اقتصادی در تابستان امسال ۱۲٫۵ درصد افزایش گردشگر و ۴٫۵ درصد هم افزایش در ضریب اشغال هتل‌ها را تجربه کردیم.

وی ادامه داد: در این مدت با مشوق‌هایی مانند ارایه کارت هدیه به مسافران،‌ کنترل قیمت بلیت هواپیما و همکاری هتل‌ها نه تنها کاهش در ورود گردشگری را نداشتیم بلکه ورود مسافر رشد هم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *