11111111

ارزش مادی مدال طلای المپیک چقدر است؟

تصویر روز: با نزدیک شدن به آغاز بازی های المپیک ریو ۲۰۱۶، پرسش هایی درخصوص میزان طلای به کار رفته در مدال های ورزشی مطرح شده است.

به گزارش ای بی سی، ورزشکاران می کوشند بتوانند مدال طلای المپیک را به دست آورند. آنها وقت و هزینه بسیاری صرف می کنند تا به آنچه می خواهند برسند؛ اما به راستی صرف نظر از افتخار کسب مدال طلا در المپیک، ارزش مادی این مدال چقدر است؟

آیا در مدال های المپیک، طلای واقعی وجود دارد؟ مدال طلای المپیک ریو تقریبا ۵۰۰ گرم وزن دارد؛ اما تنها ۶ گرم از این ۵۰۰ گرم طلاست و ۴۹۴ گرم آن نقره است. بنابراین بر اساس آخرین بهای فلز زرد، مدال طلای المپیک بهای چندانی ندارد. بدیهی است ذوب کردن مدال طلای المپیک و تبدیل آن به شمش طلا و فروش آن کار عاقلانه ای نیست!

به ورزشکارانی که در عرصه های مهم ورزشی موفق به کسب مدال می شوند، کمک های مالی نیز اعطا می شود. به گزارش تصویر روز به نقل از اقتصاد ان لاین در سال ۲۰۱۵ به هر ورزشکاری که در رقابت های جهانی مدال طلا کسب کرده بود، ۲۰۰۰۰ دلار، به دارندگان مدال نقره ۱۳۴۰۰ دلار و به دارندگان مدال برنز ۱۰۰۰۰ دلار از سوی کمیته المپیک استرالیا اعطا شد.

آیا می‌توان مدال المپیک را فروخت؟ پاسخ مثبت است. ورزشکارانی هستند که در هنگام بازنشستگی با مشکلات مالی شدیدی مواجه می شوند. این ورزشکارها، اقدام به فروش مدال های خود می کنند. به عنوان مثال، یک مدال طلا ممکن است بین ۱۰ هزار تا یک میلیون دلار به فروش برسد. یکی از شناگران استرالیایی در زمره ورزشکارانی قرار دارد که مدال طلای المپیک خود را در سال ۲۰۱۱ در یک حراجی به بهای ۱۱۲۵۰ دلار فروخت. از سوی دیگر، مدال طلای المپیک ۱۹۳۶ برلین جسی اونز، دونده آمریکایی، نیز در سال ۲۰۱۳ به بهای ۱٫۴۶ میلیون دلار به فروش رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *