لزوم فرهنگسازی در عرصه بیمه‌های آتش‌سوزی

تصویر روز: پلاسکو در آتش می‌سوخت و شمار افرادی که برای خرید بیمه‌نامه آتش سوزی به شرکت‌های بیمه مراجعه می‌کردند، هر روز بالاتر می‌رفت؛ اما با خاکستر شدن آتشی که به ویرانی ساختمان بلند پلاسکو انجامید، گویی هراس از شعله‌ها هم از میان رفت و از تعداد مراجعانی که بیمه‌نامه آتش‌سوزی را از شرکت‌های بیمه طلب می‌کردند، آرام آرام کاسته شد.

سوختن پلاسکو تنها یک فاجعه اجتماعی نبود؛ قرار نداشتن بسیاری از واحدهای این ساختمان در پوشش بیمه‌آتش‌سوزی از یک سو و بهره‌مند نبودن واحدهای بیمه‌شده از پوشش‌های لازم و کافی از سوی دیگر، شکست در ترویج فرهنگ بیمه را به رخ می‌کشید و ناکافی بودن تلاش‌ها در این عرصه را یادآوری می‌کرد. حالا چند ماه از آن روزهای تلخ سوختن پلاسکو گذشته و هنوز هم بیمه آتش‌سوزی در میان دیگر رشته‌های بیمه‌ای، ضریب نفوذ پایینی دارد.

هنوز داغ آتش پلاسکو از دلها نرفته که خبر شعله‌ور شدن آتش در مرکز تجاری مهستان و همزمان با آن، سوختن بخشی از کارخانه ایران‌خودرو دلهایمان را می‌لرزاند. شاید همین حالا در هر گوشه از این شهر و کشور، پلاسکو یا مهستانی در شرایط ناایمن به انتظار شعله‌ها نشسته باشد و شاید وقت آن رسیده باشد که با طرحی تازه به خیابان‌هایی برویم که شهروندانشان نمی‌دانند با مبلغی ناچیز، می‌توانند امیدها، آرزوهایشان و حاصل یک عمر تلاش‌شان را بیمه کنند.

اسماعیل دلفراز
مدیرعامل شرکت بیمه سرمد

It's only fair to share...Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on FacebookPrint this pageEmail this to someone
  • arvandguarantee
  • پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 + پنج =