روابط عمومی؛ فرآیند مدیریت هدفمند

 

photo ۲۰۱۷ ۱۲ ۱۲ ۰۹ ۰۸ ۲۶

تصویر روز: صنعت بیمه یکی از بخش های مهم حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری است و در برخی از کشورها درصد بالایی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است.
این صنعت علیرغم توسعه و پیشرفت محسوس و ملموسی که در چند سال اخیر داشته است ، نیازمند نگاهی جدید به منظور حفظ و ارتقای جایگاه خود در اقتصاد کشور است. ضرورت تقویت ساختاری صنعت بیمه،توسعه فرهنگ بیمه و گسترش انواع بیمه های جدید و مطرح در جهان موضوعی است که همراهی دولت در اجرای برنامه های آزاد سازی تعرفه ها و خصوصی سازی واقعی را می طلبد.
روابط عمومی، به عنوان یک فرآیند مدیریت هدفمند، می تواند برای انتقال اطلاعات و حرکت به سمت تحقق اهداف بلند مدت صنعت بیمه به شکلی واقعی مورد استفاده مدیران ارشد صنعت قرار گیرد.
یکی از عناصر تاثیر گذار در ارتقای فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور هنر روابط عمومی است که می تواند با خلاقیت و کار آمدی و بهره مندی از ابزارهای ارتباطی در حوزه های بازاریابی و مشتری مداری جایگاه شایسته صنعت بیمه در کشور را ارتقا داده و تثبیت کند.
روابط عمومی ها علاوه برمشارکت در بومی سازی ابزارهای مدرن و نوین بازاریابی و مشتری مداری، می بایستی مفاهیم و پیام های مورد نظر برای انتقال به مخاطبان خود را با هنجارها و باورهای جامعه مطابقت دهند.
روابط عمومی های صنعت بیمه توانمندی بالقو ه ای را در اجزای خود دارند که می توانند با بهره مندی از ابزارهای ارتباطی، به آسیب شناسی نظر و دیدگاه مردم و مسئولان نسبت به صنعت بیمه پرداخته و محورهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی مشترکی را با رویکردهای فرهنگ بیمه تعریف کنند.
روابط عمومی سیستم مدیریتی است که در سازمان ها نقش تعیین کننده ای در برقراری ارتباط بین مدیران، کارکنان، مشتریان،سهامداران، رقبا و نهادهای بالا دستی مرتبط با سازمان دارند.
روابط عمومی مدعی العمومی است از طرف مردم و وکیل مدافعی است که از طرف سازمان ،اصلی ترین کانال ارتباطی درون سازمانی و برون سازمانی را ساماندهی می کند. نقش مهم روابط عمومی های صنعت بیمه کشوردر تشریح وضعیت موجود، تبیین اهداف ارتباطی و رسانه ای و تعیین ساز و کارها و تکنیک های برقراری تعامل منطقی و هدفمند سازمان با داخل و خارج سازمان ،می تواند زمینه ساز حرکت های اثر بخش در سازمان به منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده باشد.
وقوع حوادث ناگوار از جمله آتش سوزی پلاسکو،معدن یورت،زلزله غرب کشور و…گستردگی نیاز جامعه به خدمات صنعت بیمه برای جبران خسارت ها را فراگیر و ضروری ساخته است.
امروز شکل گیری اطلاع رسانی هدفمند که توانایی جلب اعتماد مشتری راداشته باشد و بتواند افراد را ترغیب به استفاده از تسهیلات بیمه ای کند،یک اولویت اساسی در صنعت بیمه کشور است.
استفاده روابط عمومی های صنعت بیمه کشور از اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب با هدف معرفی ارائه خدمات گسترده می تواند تأثیرگذاری مثبت و فراگیری را داشته باشد.
جلب اعتماد مخاطبان در کنار بازاریابی مناسب و مشتری مداری،پایه واساس وظایف یک روابط عمومی موفق در صنعت بیمه کشور است.

محمود افشاری
مدیر روابط عمومی بیمه آسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *