حمایت ویژه از رسانه‌های تبلیغ‌کننده “کالاهای ایرانی”

تصویر روز: معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه‌هایی که به‌صورت عملی به موضوع حمایت از “کالای ایرانی” وارد شوند به طور ویژه مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند.

 نخستین نشست کارگروه حمایت از «تبلیغات کالا و خدمات داخلی» با حضور نمایندگان نهادها و سازمان‌های فرهنگی، اقتصادی و صنعتی و فعالان صنف تبلیغات به میزبانی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت تشکیل کارگروه حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی بر لزوم پرهیز از شعارزدگی و انجام اقدامات عملی در این زمینه تاکید کرد.

محمد سلطانی‌فر حمایت از تولید داخلی را یکی از محورهای ۲۴گانه اقتصاد مقاومتی و مورد تاکید در بسته حمایتی معاونت مطبوعاتی برشمرد و اظهار کرد: رسانه‌هایی که به‌صورت عملی به موضوع حمایت از کالای ایرانی وارد شوند به طور ویژه مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار می‌گیرند.

وی همچنین بر ضرورت اتخاذ رویکرد ایجابی در سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های این کارگروه تاکید و خاطرنشان کرد: باید با نگاه ایجابی به این حوزه وارد شد و امکانات بیشتر به کسانی اعطا شود که از کالای ایرانی حمایت می‌کنند.

به گزارش تسنیم ، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به عزم راسخ دولت برای عملیاتی شدن شعار سال ۹۷ در ابعاد مختلف، از آمادگی مسئولان ارشد و دستگاه‌های مختلف دولتی برای حمایت از طرح‌های مختلف مرتبط با موضوع حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد.

محمد حیدری؛ مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست نحوه حمایت از کالای ایرانی را یکی از مهم‌ترین مسائل این حوزه در سال جاری عنوان و اضافه کرد: موضوع تبلیغات، یکی از مهم ‌ترین خاستگاه‌های تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید و خدمات داخلی و شعار سال ۹۷ است.

وی بر استفاده مطلوب از تبلیغات و بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های تبلیغاتی تاکید و تصریح کرد: کارکرد اصلی تبلیغات به حرکت درآوردن موتور اقتصادی کشور است و در صورتیکه همه نهادها و تشکل‌های دولتی و غیر‌دولتی اقدامات خود را به صورت هماهنگ اجرا کنند، می‌توان چشم انداز قابل قبولی را در حمایت از کالا و خدمات داخلی در سال جاری داشته باشیم.

عباس تابش، زهرا ایران‌پور و سونیا پوریامین نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمود دهقان طرزجانی و مهدی غلامپور رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی، سارا اسدبیگی نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی، مازیار هوشمند نماینده خانه مطبوعات کشور، مجید سروش نماینده اتاق بازرگانی ایران، هادی صادقی نماینده سازمان زیباسازی شهرداری تهران، کیانوش جهان‌پور نماینده سازمان غذا و دارو و حامد باقرزاده نماینده ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسعود اسعدی، نماینده دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، حاضرین در نخستین نشست کارگروه «حمایت از تبلیغات کالا و خدمات داخلی» بودند که به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

«اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تحقق شعار سال با ایجاد فضای مناسب برای فعالیت‌های رسانه‌ای ـ تبلیغاتی، هم‌افزایی، عزم ملی و همگرایی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در حمایت از کالای ایرانی، عمل‌گرایی و پرهیز از شعارزدگی اعضا در عملکردها، اصلاح زنجیره تولید، توزیع و فروش، مدیریت تقاضا، رایزنی و هماهنگی برای نقش آفرینی بیشتر رسانه ملی، توسعه ارتباط مردم با حوزه صنعت و اقتصاد، تاکید بر اتخاذ روش ها و استفاده از تئوری های علمی اقتصادی در تصمیم گیری ها، بهره مندی حداکثری از فضای مجازی و تکنولوژی های نوین ارتباطی، تاکید بر تمرکز اطلاع رسانی برای کالاهای با کیفیت ایرانی، لزوم اطمینان بخشی در خصوص ایمنی و سلامت کالا و خدمات داخلی، کاهش محدودیت‌های موازی کاری و قوانین متعدد، لزوم اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر» از جمله مواردی بود که در این نشست ۲ساعته مطرح شد.

  • arvandguarantee
  • پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *