yekezareh

یکه زارع: افتخار ما صادرات خودرو با برند ایرانی است

تصویر روز: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: راهبرد ایران‌خودرو، سازماندهی مجدد زنجیره تامین و مشارکت بیش از پیش قطعه‌سازان در فرآیند تامین وتولیدخودرو است و بر این اساس تصمیم داریم با واگذاری طراحی و تولید قطعات، مجموعه ها و سیستم های خودروبه منتخبی از بهترین قطعه‌سازان تراز اول، همکاری خود را با آنها توسعه دهیم.
به گزارش تصویر روز مهندس هاشم یکه زارع در پنجمین همایش صنعت خودرو اظهار کرد: رویکرد جدید ما این است که با توسعه صنعت خودرو داخلی ضمن ارتقای فناوری تولید و ارایه خودروهای روز با پلتفرم‌های جدید، پاسخگوی توقع و نیاز مشتریان و جوابگوی مطالباتشان از این صنعت باشیم.

وی تاکید کرد: قطعه سازان سطح اول (تیروان ها) باید توانمند در طراحی و دانش فنی روز تولید بوده و توان مالی مناسبی داشته باشند تا نقش کلیدی و پررنگی را در زنجیره تامین ایران خودرو داشته باشند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از دیگر نقش های شرکای خارجی ایران خودرو در زنجیره تامین را، افزایش داخلی سازی خودروهای جدید باهدف رسیدن به قیمت رقابتی و پیوستن قطعه سازان داخلی به شبکه تامین جهانی عنوان کرد و افزود: شرکت های تامین کنندگان داخلی جهت ارتقای توانمندی های خود باید توان مهندسی خودرا از طریق سرمایه گذاری مشترک افزایش دهند. همچنین‌ به تولید صادرات محور، تحقیق و توسعه، به روز رسانی ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید و انعطاف پذیری در تولید قطعات خودروهای جدید توجه ویژه ای کنند.

وی خاطر نشان کرد: گروه صنعتی ایران خودرو باهدف جذب تقاضای بازار کلاس های خودروهای کوچک شهری، اقتصادی و خانوادگی وشاسی بلند، طراحی وتولید پلتفرم های جدید را در دستور کار قرارداده است.پلت فرم جدید ایران خودرو با همکاری شرکت های مطرح بین المللی از جمله پینین فارینا از ایتالیا، ماهله و بوش آلمان، هیوندای پاورتک کره و با مشارکت فعال شرکت های توانمند قطعه ساز داخلی صورت می گیرد. این پلت فرم بر اساس بالاترین سطح استانداردهای بین المللی طراحی می شود و محصولات متنوعی در کلاس های ابعادی مختلف بر پایه این پلت فرم تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

مهندس یکه زارع یادآورشد: تولید خودرو در ایران تا سال۲۰۲۵ به سالانه ۳ میلیون دستگاه خواهدرسید که گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان رهبر بازار،تولید ۶۰ درصد تیراژ هدف گذاری شده یعنی یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه را برنامه ریزی کرده است.

وی سهم برند ملی درسبد محصولات ایران خودرو در سال ۲۰۱۶ ،را ۲۴ درصد عنوان‌کرد وافزود: در نظر داریم سهم محصولات برند ملی از حدود ۲۴ درصد در شرایط فعلی را به حدود ۶۰ درصد در سال ۲۰۲۵ افزایش دهیم.

یکه زارع اظهار داشت: کشور ایران در دو سال پیاپی ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ رشد یابنده ترین کشور تولید کننده خودرو در جهان بوده و همچنین در سال ۲۰۱۶ مجموع ارزش فروش خودروهای سواری و تجاری و قطعات یدکی کشورحدود ۲۷ میلیارد دلار بوده است و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۵ این میزان به حدود۴۵ تا ۵۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

وی گفت: از مجموع تقاضای خودروهای سواری در ایران، حدود ۹۶ درصد در کلاس کوچک شهری، خانوادگی اقتصادی و شاسی بلند است که ایران خودرو پاسخ به تقاضای این بخش را در اولویت برنامه توسعه محصول خود قرار داده است.

یکه زارع تصریح کرد: از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۶ حدود۵٫ ۲۱ میلیون دستگاه خودروی سواری وتجاری در ایران فروخته شده که از کل این تعداد فقط هفت درصد آن وارداتی و ۹۳ درصد تولید داخل بوده است که این امر نشان می دهد نیاز بازار ایران عمدتا توسط خودروسازان داخلی تامین شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع خودروهای تولید شده طی مدت مذکور در کشور۵۲٫۳ توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید و به بازار عرضه شده است.

مهندس یکه زارع تاکید کرد: خودروسازان داخلی با طراحی خودروهای هیبریدی توان تولید انبوه و تجاری سازی آن را دارند اما لازمه تحقق این امر، بازاریابی مناسب و ارایه یارانه خرید خودروهای برقی به مشتریان است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به صادرات محصولات اظهار کرد: صادرات با برند پژو و رنو کار بدی نیست اما افتخار ما این است که با برند ایرانی محصولات خود را صادر کنیم و البته لازم است ساز و کارهای صادراتی نیز در خدمت صادرات محصولات برند ملی و داخلی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *