148470 orig

صدای پای کفش ملی به گوش می رسد

تصویر روز: مدیرعامل گروه صنعتی ملی با تأکید براینکه باید بگوئیم صدای پای کفش ملی به گوش می‌رسد، گفت: بازنگری در زنجیره تأمین محصول یکی از اقدامات این گروه است، یعنی هدف مجموعه این است که استانداردها و ضوابط و شرایط تولید را برای تامین کنندگان کفش ملی باسیاست تولید غیرمتمرکز تعریف نماییم وهمچنین در برنامه هایی که تدوین شده است بخشی از نیاز فروشگاهی خود را بصورت محدود تولید نماییم.

به گزارش خبرنگار تصویر روز علی شالباف،مدیرعامل گروه صنعتی ملی درحاشیه برگزاری نمایشگاه “صندوق های بازنشستگی، پیشران توسعه” که درمحل مصلی بزرگ تهران برگزارشد،گفت: کفش ملی سابقه بسیار خوبی در ایران دارد اما با اتفاق هایی که در سال ۱۳۸۱ افتاد، این شرکت رو به افول رفت.

وی گفت: گروه صنعتی ملی یکی از زیر مجموعه های صندوق بازنشستگی کشوری وهلدینگ آتیه صبا است که دو مجموعه کفش ملی و توسعه ملی را در اختیار دارد.کفش ملی در دهه ۱۳۴۰ در ایران راه اندازی شد و موفقیت های بیشماری کسب کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ملی گفت:در ابتدای فعالیت این صنعت، روزانه ١٢٠ هزار جفت کفش تولید می کرد و این شرکت در سال های گذشته ۵۷۰ فروشگاه در سطح کشور داشت که در حال حاضر این تعداد به ۲۵۰ فروشگاه تقلیل یافته است.

تولید کفش به صورت سنتی و شکاف عمیقی که میان تولید و مصرف‌کنندگان ایجاد شد باعث شد تا ایران در تولید و صادرات کفش ضررهای زیادی را متحمل شود.

شالباف افزود: متأسفانه به دلایل مختلف، ازجمله بی‌مهری‌ها و وقوع جنگ تحمیلی تولید کفش در این مجموعه متوقف شد و در حال حاضر کفش ملی نه تنها به دلیل ماهیت دولتی اش مجاز به واردات کفش نیست بلکه باتوجه به رویکرد حمایت از تولیدات داخلی جزو سیاستهای این گروه نیز نمی‌باشد. وی در ادامه افزود:سهم ایران در بازار جهانی کفش ۰.۲ درصد است.

وی همچنین گفت: با تحولات کلیدی که درفضای کسب و کار ایجاد کردیم پیش بینی می شود از نیمه دوم امسال ظرفیت های این مجموعه نیز متحول شود.مدیرعامل گروه صنعتی ملی تولید کنونی کفش ملی را غیرمتمرکز اعلام کرد وافزود: در نظر داریم تولید را با راهبرد و استاندارد مشخص با برند کفش ملی راه بیاندازیم وبا احیای کفش ملی به طور یقین قیمت ها رقابتی می شود، به طوری که عامه مردم همچنان از این برند ایرانی استفاده خواهند کرد.

وی در ادامه اظهارداشت: برای احیای برند کفش ملی نیاز به احیای ساختار سازمانی داریم که زیر ساخت ها تکامل یابد و فروشگاه های عرضه کفش بازسازی شود.

شالباف افزود:گروه صنعتی ملی درواقع به دنبال تولید ۱۰۰ درصد نمی‌باشد و تنها در نظر دارد بخشی از نیازش را طی برنامه ای ۴ساله (که از سال آینده آغاز می‌شود) توسط شرکت کفش ملی تولید نماید. وی درپایان از امضای تفاهمنامه با یک دانشگاه در ایتالیا در زمینه آموزش طراحی چرم و کفش خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *