keshavarzyan

نوسازی ۵۰۰۰ کشنده سنگین فرسوده به صورت لیزینگ

تصویر روز: قرارداد نوسازی ۵ هزار کشنده سنگین با وزیر راه و شهرسازی و داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی میان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت ماموت به صورت لیزینگ امضا شد.

به گزارش تصویر روز رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در جریان انعقاد این قرارداد با حضور وزیر راه و شهرسازی در کارخانجات ماموت در استان البرز، گفت: قراردادی بین سازمان راهداری و حمل ونقل، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شرکت ماموت روز یکشنبه منعقد شد تا بر اساس آن کشنده های فرسوده بالای ۳۵ سال با کشنده های نو تعویض شود.

کشاورزیان در مراسم امضای قرارداد نوسازی ۵ هزار دستگاه کشنده با شرکت ماموت در جریان طرح نوسازی ناوگان فرسوده، اظهار داشت: براساس مصوبات موجود، وزارت نفت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مکلف به نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای از محل درآمدهای ناشی از صرفه جویی مصرف سوخت شده‌اند که امروز قرارداد نوسازی بخشی ازاین ناوگان جاده ای توسط ماموت به امضا می‌رسد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای اقتصاد باید ۶۵ هزار دستگاه ناوگان فرسوده جاده‌ای نوسازی شوند گفت: این نوسازی ناوگان جاده‌ای با اعتبار۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار انجام می‌شود که به صورت متوسط هزینه نوسازی هر دستگاه چیزی حدود ۴۲ هزار دلار تخمین زده می‌شود که البته این رقم برای خودروهای سبک و سنگین متفاوت خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پرداخت ۴۲ هزار دلار یارانه به هر دستگاه کشنده برای نوسازی این ناوگان از محل درآمدهای ناشی از صرفه‌جویی سوخت تامین می شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۱۲۰ هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای فرسوده در کشور در حال تردد هستند گفت: جمهوری اسلامی ایران متعهد شده است که برای کاهش آلودگی و کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای اقدام به نوسازی ناوگان جاده‌ای کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از لیزینگ شرکت ماموت برای نوسازی ناوگان جاده‌ای استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *