kazempor

ظهور رسانه‌های اجتماعی و نحوه مدیریت در رسانه‌های مکتوب

تصویر روز: ظهور رسانه‌های اجتماعی، نحوه تعامل و مدیریت در رسانه‌های مکتوب را متحول و دگرگون کرده است.

برقراری ارتباط دوسویه و ایجاد اعتماد متقابل مابین سازمان‌ها و مطبوعات می‌تواند در مواقع بحرانی علاوه بر کمک به سازمان در جهت کنترل شرایط، از انتشار اخبار نادرست در رسانه‌ها جلوگیری نماید.
ابراهیم کاظم‌پور، رئیس اداره روابط‌عمومی و تبلیغات بانک تجارت با بیان این مطلب افزود: اولین گامی که در ارتباط بین سازمان‌ها و رسانه‌ها می‌بایستی مورد توجه و نظر مدیران ارشد قرار گیرد، ایجاد و برقراری حس اعتماد متقابل و دوسویه است، چرا که بدون در نظر گرفتن این موضوع مهم علاوه بر سازمان‌ها و رسانه‌ها، مخاطبان نیز دچار نوعی سردرگمی در خصوص اخبار منتشر شده خواهند شد.
کاظم‌پور در ادامه و در خصوص فراگیری شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و تاثیرات آنها بر مدیریت رسانه گفت: با ظهور شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و افزایش سرعت انتشار اخبار در فضای مجازی، مدیریت رسانه‌ به شکل سنتی و گذشته خود تقریبا منسوخ شده و همگام با تغییرات تکنولوژی به سمت افزایش سرعت در تولید و انتشار آنی خبر در حال حرکت است.
وی ادامه داد: امروزه وقتی خبری ناصحیح در فضای مجازی منتشر می‌شود، امکان حذف و انتشار آن امکان‌پذیر نبوده و یکی از راه‌های مدیریت افکارعمومی در خصوص این خبر نادرست، انتشار مطلب صحیح در قالب خبر، اینفوگرافیک، ویدئو و یا سایر موارد دیگر خواهد بود.
کاظم‌پور در ادامه ضمن مثبت ارزیابی کردن وضعیت روابط‌عمومی در اکثر سازمان‌ها و نهادهای کشور، گفت: خوشبختانه امروزه شاهد آن هستیم که مدیران روابط‌عمومی علاوه بر اینکه به عنوان مشاوران ارشد مدیر سازمان در امور رسانه و تبلیغات شناخته می‌شوند، مرجع رجوع سایر مدیران اجرایی در سازمان نیز قرار گرفته‌اند و همواره از نظرات و نکات مشورتی آنان در امور مختلف همچون آموزش اصول و فنون مذاکره، تشریفات، برخورد با مشتری و… استفاده می‌شود.
رییس اداره روابط‌عمومی و تبلیغات بانک تجارت در انتها ضمن اشاره به موضوع مسئولیت اجتماعی گفت: امروزه متاسفانه در زمینه مسئولیت اجتماعی شاهد آن هستیم که در برخی از سازمان‌ها به این موضوع به عنوان یک بخشش یا لطف نگاه می‌کنند در صورتیکه این موضوع برای این سازمان‌ها به‌واسطه آسیب‌ها و مشکلاتی که برای جامعه به اشکال مختلف بوجود می‌‌آورند، نوعی وظیفه به‌شمار می‌رود.
لازم به ذکر است سیزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با موضوع روابط‌عمومی شبکه‌ای و هفتمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با موضوع روابط‌عمومی و شهرت، اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهند شد.
علاقمندان به این همایش‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت www.prconference.ir و یا تماس تلفنی با شماره ۸۸۸۰۷۴۵۳ نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.

ابراهیم کاظم‌پور اقدم

رییس اداره روابط‌ عمومی و تبلیغات بانک تجارت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *