tala

پیش بینی قیمت طلا تا یک ماه آینده

تصویر روز: کارشناسان پیش بینی می کنند که افزایش نرخ بهره سبب خواهد شد، قیمت طلا در بازه قیمتی ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ دلار باقی بماند.

معاملات طلا که اوایل هفته گذشته به بالاترین سطح در سه هفته اخیر رسیده بود، روز جمعه به دنبال قوی‌تر شدن ارزش دلار آمریکا رو به کاهش گذاشت. برخی کارشناسان معتقدند که افت کوتاه مدت قیمت طلا در معاملات بازار جهانی، به دلیل جهت گیری های اخیر فدرال رزرو بوده است.

درواقع تحلیلگران انتظار دارند قیمت‌ها در کوتاه ‌مدت تحت فشار به سمت کاهش باقی بماند، در حالی که در مقابل برخی ها هم قیمت های بالاتر در بلندمدت را پیش بینی می کنند.

در نظرسنجی اخیری که کیتکو درباره بازار طلا انجام داده، طی هفته جاری ۶۶۴ سرمایه‌گذار در این نظر سنجی شرکت کردند که از میان آن ها ۴۳۸ نفر یا ۶۶ درصد به آینده بازار طلا خوش‌بین بودند ولی از طرفی ۱۳۶ نفر یا ۲۰ درصد کاهش قیمت ها را پیش‌ بینی کردند . ۸۵ نفر یا ۱۳ درصد نیز نظری نداشتند.

برخی کارشناسان بر این باورند که نگرانی از افزایش نرخ‌های بهره باعث شده قیمت طلا در بازه محدودی بین ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۰ دلار بماند و تا زمان برگزاری نشست بانک مرکزی آمریکا در ۲۱ سپتامبر این نوسان ادامه خواهد داشت.

بر اساس این نظرسنجی، احتمال دارد طلا تا زمان برگزاری نشست بررسی سیاستهای پولی ماه جاری فدرال رزرو در سطح ثابت یا پایین‌تری معامله شود.

در همین رابطه محمد کشتی آرایی، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت و گو با خبرآنلاین گفت:«زمانی که قیمت جهانی کاهش پیدا کند، قیمت داخلی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.»

وی افزود:«تقاضا در بازار داخلی هیچ تغییری نکرده و قیمت سکه نوسانات خود را دارد؛ چون هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است. بازار خارجی کاهش پیدا کند، داخلی نیز کاهش پیدا خواهد کرد و بلعکس. این موضوع ربطی به تقاضا ندارد و با قیمت هم نسبتی ندارد.» به گزارش خبر ان لاین کشتی آرای عنوان کرد:«بازار همچنان در حالت رکود است و در نتیجه کاهش قیمت تاثیر تقاضا نخواهد گذاشت. قیمت ها روند خود را دارند. »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *