jahangiri.mehdi

صنعت گردشگری می تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود

تصویر روز: مهدی جهانگیری نایب رییس اتاق بازرگانی تهران و رییس گروه مالی گردشگری در حاشیه همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی گفت : در اقتصاد مقاومتی باید آسیب های موجود شناسایی شده و با ارئه راهکار بومی و با اتکا به تولید داخل در پی رفع آن برآییم. کاستن از وابستگی اقتصاد به عوامل خارجی نقش مهمی در عمل و اجرای اقتصاد مقاومتی دارد و در این میان توجه به تولیدات داخل نقش بسیار مهمی در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران در ادامه به اقتصاد تک محصولی ایران و اتکای بیش از حد به درآمد های نفتی اشاره کرد و افزود: در این بین رهایی از اقتصاد تک محصولی و به عبارت دیگر رهایی از اتکای بیش از حد به درآمد های نفتی باعث شده تا عملا نتوانیم به اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی که همان حمایت از تولید داخلی است بپردازیم.

رییس کمیسیون اقتصاد مقاومتی اتاق تهران تصریح کرد: سالهاست که اقتصاد ایران زیر سایه نفت قرارگرفته و سایر بخش های اقتصادی ما آنطور که باید و شاید رشد نکرده اند و مسلما یکی از همین بخش ها صنعت گردشگری است که با توجه به داشتن شرایط مناسب امکان رشد بسیار دارد .

رییس گروه مالی گردشگری تاکید کرد: به جرات می توان گفت که صنعت گردشگری ایران در صورت ایجاد زمینه و بستر مناسب توانایی این رادارد که جای درآمد های نفتی در اقتصاد ایران را بگیرد اما این مهم نیارمند ایجاد سرمایه گذاری مناسب و فراهم آوردن شرایط برای سرمایه گذار است .

گفتنی است در این همایش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، سلطانی‌فر معاون امور گردشگری رئیس جمهور و ۶۴ سرمایه گذار و مهمان خارجی از ۱۸ کشور اروپایی و آسیایی حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *