photo 2016 10 14 00 06 50

اجرای مجدد نمایش شبح های شیشه ای در فردیس

تصویر روز: اجرای مجدد نمایش شبح های شیشه ای از ۲۷ مهر به مدت یک ماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان فردیس برگزار می شود.

خانم مهری هاشمیان نوسینده و کارگردان این نمایش با بیان این مطلب افزود: در نمایش شبح های شیشه ای تنها بازیگر نیست که بازی می کند بلکه تماشاگران نیز در بازی مشارکت دارند. به گفته وی در این شیوه بازیگر با تماشاگر ارتباط برقرار کرده و با هم دیالوگ دارند ، در واقع این روش نوعی تئاتر مشارکتی است.

وی اظهارداشت: تلاش می کنیم با اجرای این نمایش شیوه صحیح رفتار با برخی معضلات اجتماعی در جامعه از جمله افراد معتاد، دختران فراری و همسر معتاد را به مخاطبان آموزش دهیم.

خ‍انم هاشمیان یادآور شد: با هماهنگی های صورت گرفته اجرای مجدد نمایش شبح های شیشه ای از ۹۵/۷/۲۷ الی ۹۵/۸/۲۷ در سالن اداره فرهنگ و ارشاد فردیس واقع در سه راه حافظیه بلوار ثابتی میدان عشاق برگزار خواهد شد. به گفته وی این نمایش روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۵ و جمعه ها نیز ساعت ۱۸ در این محل برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهارداشت: نمایشنامه شبح های شیشه ای به سبک ورباتیم به نگارش درآمده است که به تازگی در ایران اجرا می شود.

شایان ذکر است در سبک ورباتیم نمایشنامه نویس دیالوگهای افرادی که در جامعه با انها مصاحبه نموده و بیشتر موضوعات آن اجتماعی است. تماشاگران در این نمایش با بازیگر مشارکت می کنند.

photo_2016-10-14_00-40-31

این سبک در نمایش شبح های شیشه ای پیاده شده است و زنانی که با انها مصاحبه شده زندگی خود را برای تماشاگران تعریف کرده و تماشاگر نیز با مشارکت خود نقش انفعالی به خود می گیرد و باعث ایجاد حس مسولیتی در تماشاچی می شود و همگی شاهد یک گفتگوی حقیقی هستند. در نهایت تماشاچی قانع خواهد شد تا با مقاصد احساسی و آموزشی نمایش همگام شوند.

نمایش شبح های شیشه ای و تاثیرات اجتماعی و درمانی آن راهی به سوی فهم و بهبود شرایط را در جامعه فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *