hava

ادامه سرما در کشور / سه شنبه، سردترین روز است

تصویر روز: سه شنبه، سردترین روز سازمان هواشناسی از تداوم سرما در روزهای آینده خبر داد.

 اصغری کارشناس هواشناسی گفت: سه شنبه به صورت میانگین سردترین روز هفته خواهد بود. امروز خیرآباد در زنجان با ۴ درجه زیر صفر سردترین شهر کشور بود. وی افزود: دمای هوای تهران امروز در سردترین زمان به ۱۱ درجه بالای صفر رسید.

وی با بیان اینکه سواحل غربی دریای خزر بیشترین بارش ها را در ۲۴ ساعت گذشته داشته است، گفت: بارش در سواحل دریای خزر امروز، فردا و پس فردا نیز ادامه خواهد داشت و شدت این بارش ها در مناطق شرقی ضعیف تر خواهد بود.

اصغری افزود: فردا موجی از غرب کشور عبور می کند که در ارتفاعات کرمانشاه، ایلام، چهار محال و بختیاری، لرستان و احتمالا جنوب کردستان بارش به همراه خواهد داشت.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وی با بیان اینکه فردا هوای کشور به صورت کلی آرام است اما در ارتفاعات با مه گرفتگی همراه خواهد بود، گفت: دوشنبه با نفوذ یک سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور باران می بارد.

کارشناس هواشناسی افزود: استان های تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری،ایلام، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و با تاخیر در شرق کشورخراسان شمالی و کمی ضعیف تر استان خراسان رضوی از دوشنبه بعد از ظهر بارانی است.

اصغری گفت: با وزش باد در جنوب شرق کشور در استان های مرزی با عراق شاهد خیزش گرد و غبار خواهیم بود و با توجه به فعالیت چشمه های گرد و خاک در عربستان در بوشهر شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *