رنو دست به کار شد

تصویر روز : شرکت خودروسازی فرانسوی رنو قول داد تا چند هفته دیگر یک طرح فنی برای کاهش سطح آلایندگی مضر در خودروهایش فراهم کند.

یک کمیسیون دولتی فرانسه پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد خودروهای دیزلی رنو در تستهای آلایندگی مردود شده اند و بازرسان به بازرسی از دفاتر رنو پرداختند. اقدام مذکور این نگرانی را بوجود آورد که رسوایی آلایندگی مشابه فولکس واگن برای رنو تکرار شود.

این خودروساز آلمانی اقرار کرده است ۱۱ میلیون دستگاه از خودروهای دیزلی که در سراسر جهان فروخته، مجهز به نرم افزار غیرقانونی بوده‌اند که برای نشان دادن آلایندگی کمتر از میزان واقعی آن طراحی و بکار گرفته شده است.

اما چنین نرم افزاری در خودروهای رنو پیدا نشد و امانوئل ماکرون، وزیر اقتصاد فرانسه در واکنش به این رویداد اعلام کرد رنو از هیچ نظر قابل مقایسه با فولکس واگن نیست.

سگولن رویال، وزیر محیط زیست فرانسه با ارایه گزارش نتایج تستهای آلایندگی خودروهای داخلی و خارجی از سوی کمیسیون مربوطه، این خبر را اعلام کرد. بررسی‌های انجام گرفته، بالا بودن میزان آلایندگی دی اکسید کربن و اکسید نیتروژن خودروهای رنو و همچنین شماری از خودروسازان خارجی را نشان داده است.

مدیر فروش رنو در زمان ارایه توضیحات این شرکت درباره عملکرد فروش سال ۲۰۱۵، اظهار کرد ما روی یک طرح فنی برای کاهش آلایندگی کار می‌کنیم.

فروش جهانی رنو در سال گذشته ۳٫۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ رشد کرد و به ۲٫۸ میلیون خودرو رسید.

ارزش سهام رنو و سایر خودروسازان در پی واهمه سرمایه گذاران نسبت به گسترش رسوایی آلایندگی فولکس واگن به همه صنعت خودرو، سقوط چشمگیری داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سهم رنو پنج شنبه گذشته که خبر بازرسی از دفاتر این شرکت منتشر شد، بیش از ۲۰ درصد و روز جمعه ۱۰ درصد دیگر سقوط کرد. با این وجود این بازرسی‌ها وجود نرم افزار غیرقانونی در خودروهای رنو را نشان نداد.

ارزش سهام رنو در معاملات روز دوشنبه ۲٫۲ درصد کاهش یافت و مجموع کاهش ارزش سرمایه بازار این شرکت در سه روز را به حدود سه میلیارد یورو (۳٫۳ میلیارد دلار) رساند. ایسنا،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *