iran armanestan

تفاهم نامه تردد خودرو بین ایران و ارمنستان

تصویر روز: در جریان مذاکرات هیئت گمرک کشورمان در ایروان پایتخت ارمنستان، دو کشور با هدف افزایش توسعه گردشگری، یادداشت تفاهم آزاد شدن تردد خودرو را امضا کردند.

به گزارش شبکه خبر، این تفاهم نامه در جریان مذاکرات هیئت های ایرانی به ریاست مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک و با حضور سید کاظم سجادی سفیر ایران در ایروان با طرف ارمنستانی امضا شد.

بنا به توافق دو کشور که دیروزاعلام شد، امکان تردد خودرو به صورت متقابل بدون نیاز به اخذ مجوز فراهم شده و رفت و آمد بدون وجه تضمین و پرداخت حق خاک انجام می گیرد.

پیش از این نیز هیئت گمرک ایران و ارمنستان به سرپرستی وارطان هارطونیان رئیس کمیته درآمدهای دولتی این کشور دامنه همکاری های دو جانبه در این حوزه را مورد بررسی قرار دادند.

دیروز نیز یادداشت تفاهم همکاری در خصوص امور گمرکی بین کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان و گمرک ایران امضا شد.برپایه این یادداشت، قرار است با برنامه ریزی دو کشور، تبادل اطلاعات در پایانه های گمرکی مقری و نوردوز صورت گیرد.

رئیس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان نیز اعلام کرد که اجرایی شدن هر بند از تفاهم امضا شده سبب می شود در مدت کوتاهی به اصل یک پنجره برای اجرا دست پیدا کنیم.

همچنین تشریفات گمرکی برای دست اندرکاران فعالیت های اقتصادی و گردشگران به صورت متقابل تسهیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *