hava

‌کاهش دمای تهران تا ۶ درجه زیر صفر

تصویر روز: تحلیل داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی از استقرار توده هوای سرد تا پایان هفته در بیشتر مناطق بویژه شمال و شمال شرق کشور نشان دارد.

بارش باران و برف در سه روز آینده در استان های حاشیه دریای خزر و به طور خفیف تر در دامنه های جنوبی البرز مرکزی، بخش هایی از شمال شرق و مرکز کشور ادامه می یابد و پنجشنبه از شدت فعالیت این سامانه کاسته می شود.

در سه روز آینده ساکنان مناطقی از استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و کرمان وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد را تجربه می کنند که در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش به صورت برف است.

به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور سه شنبه شاهد بارش باران و برف و وزش باد در ارتفاعات کرمان و بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات برف در فارس و جنوب کهگیلویه و بویر احمد خواهیم بود.

چهارشنبه (فردا) وزش باد و گرد و خاک در برخی نقاط استان کرمان و بارش پراکنده برف در ارتفاعات این استان و روز پنجشنبه بارش باران و برف و وزش باد در نیمه شمالی استان های کرمان و فارس و بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در بوشهر دور از انتظار نیست. بنابراین توصیه می شود برای جلوگیری از خسارت احتمالی تمهیدهای لازم به کار گرفته شود.

بر پایه پیش بینی سازمان هواشناسی، پنجشنبه بارش در این استان ها شدت می یابد. در این مدت در مناطق جنوب شرق، شرق، شمال شرق کشور و هرمزگان وزش باد شدید گاهی همراه با گرد وخاک پیش بینی می شود.

امروز (سه شنبه) دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج است. این شرایط بعدازظهر چهارشنبه فقط در خلیج فارس و پنجشنبه (پس فردا) در خلیج فارس و تنگه هرمز رخ می دهد.

سه شنبه و چهارشنبه دریا در سواحل گیلان و مازندران و از اواخر وقت سه شنبه تا چهارشنبه در سواحل گلستان مواج است.

** هوای پایتخت

اکنون دمای هوای تهران دو درجه بالای صفر، رطوبت هوا ۵۲ درصد و سرعت وزش باد بیش از ۱۱ کیلومتر بر ساعت است. کمینه و بیشینه هوای امروز تهران بین منفی پنج تا ۲درجه بالای صفر است.

کمینه و بیشینه هوای پایتخت برای فردا (چهارشنبه) بین منفی ۶ تا ۲ درجه بالای صفر پیش بینی شده و آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در بعضی ساعت ها با باد شدید است. به گزارش ایرنا پنجشنبه (پس فردا) کمینه و بیشینه هوای تهران بین منفی ۶ تا ۲ درجه بالای صفر و آسمان تهران در این روز کمی ابری پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *