photo 2016 12 03 21 39 17

مجلس آماده رفع مشکلات صنعت بیمه است

تصویر روز: مجلس با تمام وجود کنار صنعت بیمه ایستاده و حساسیت ها و پیچیدگی های بیمه را درک می کند و آماده همیاری با دست اندرکاران این صنعت است.

حجه الاسلام ناصر موسوی لارگانی که در آیین افتتاحیه بیست و سومین همایش بین المللی بیمه ، سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: مجلس شورای اسلامی در جریان تصویب قانون جدید بیمه شخص ثالث حسن نیت خود را ثابت کرده و برای اصلاح قوانین دیگر و رفع مشکلات گریبانگیر این صنعت آمادگی کامل دارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر عملکرد مثبت بیمه مرکزی در سال های اخیر و توان مدیریتی بالا در این مجموعه نظارتی به برخی مشکلات اشاره کرد و گفت: رقابت ناسالم در صنعت بیمه به کاهش اعتماد عمومی منتهی می شود و بیمه مرکزی باید با تقویت ابعاد نظارتی خود این بحران ها را مدیریت کند.

وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص توسعه شرکت های دانش بنیان به نقش کلیدی و حساس صنعت بیمه در این حوزه اشاره کرد و افزود: راه اندازی شرکت های دانش بنیان با توجه به ضریب بالای ریسک در این مجموعه ها در گرو توسعه و همچنین حمایت صنعت بیمه است و توسعه فناوری به چتر امنیتی بیمه نیاز مبرم دارد.

موسوی لارگانی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به بالابردن نرخ دیه ، واکنش نشان داد و گفت: البته موضوع دیه یک مقوله شرعی است اما می توان با هم افزایی میان سه قوه نوعی اعتدال بر این مقوله نیز حاکم شود تا شرکت های بیمه نیز دچار زیان نشوند.

این نماینده مجلس به موضوع تحریم های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: بی تردید آثار تحریم های جدید ، صنعت بیمه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و همانگونه که مقام معظم رهبری هشدار داده بودند پایبندی چندانی نسبت به برجام مشاهده نشد و در این صنعت بیمه باید همان نقشی را ایفا کند که پیش از این نیز تجاربش را کسب کرده است.

گفتنی است بیست و سومین همایش بین المللی صنعت بیمه عصر امروز در تهران به کار خود پایان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *