5 image

بانک شهر کارنامه درخشانی از خود بجا گذاشت

تصویر روز: حسین پورزرندی، مدیر عامل بانک شهر، در دیدار با اسماعیل زمانی، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، این منطقه را از پیشرو ترین مناطق آزاد کشور در توسعه زیرساخت های فناوری ارتباطات و اطلاعات قلمداد کرد.

در جلسه مشترک مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره این سازمان و مدیر عامل بانک شهر و هیئت همراه، اسماعیل زمانی در ابتدا، نقش و جایگاه این منطقه را در استراتژی توسعه ای استان خوزستان به ویژه دو شهرستان آبادان و خرمشهر بازگو کرد و بعد از آن برنامه ها و اهداف عمرانی و توسعه زیرساختی این سازمان را که یکی از اهداف اساسی دولت یازدهم در جهت رشد و پیشرفت اقتصادی آبادان و خرمشهر  محسوب می شود، شرح داد.

زمانی در این خصوص عنوان کرد: عمران سواحل رودخانه های این منطقه که اروند بزرگ، کارون و بهمن شیر هستند، همانند آنچه که در جهت عمران ساحل کارون در مرکز استان رخ داد، از مهم ترین طرح ها و برنامه های توسعه ای این سازمان در جهت تبدیل این فرصت های طلایی به یک رویکرد و استراتژی اقتصادی در حوزه های عمرانی، گردشگری و توسعه شهری است. و این منابع آبی  به عنوان منابع اصلی در ساختار عمران شهری و توسعه اقتصادی منطقه آزاد اروند محسوب می شوند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص نقش دولت در طرح توسعه زیرساخت های منطقه افزود: تمام تلاش دولت در این زمینه کمک کردن به جریان و هدف اصلی این سازمان در حوزه زیرساخت های اساسی است و قدم هایی را در این خصوص نیز برداشته است. یکی از این موارد، بخش آب و فاضلاب آبادان، خرمشهر و اهواز  است که از معضلات اساسی استان در بخش عمرانی شهری محسوب می شود.

اخیرا دولت با موافقت و دستور مقام معظم رهبری، از مجموع دو میلیارد دلار تقاضایی که برای توسعه زیرساختی آب و فاضلاب کل استان، درخواست داده شده بود،  یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای توسعه و اصلاح زیرساخت آب و فاضلاب سه شهرآبادان، خرمشهر و اهواز  اختصاص داده شده است.

اسماعیل زمانی در دیدار مشترک با پورزرندی، مدیر عامل بانک شهر، خواستار افزایش مناسبات و معاملات مشترک اقتصادی و سرمایه گذاری فی مابین این سازمان و بانک مذکور شد.

وی در این زمینه خاطر نشان کرد: شهروندان این منطقه به زودی از مزایای بهرمندی از کارت شهروندی اروند، برخوردار خواهند شد و ما از بانک شهر انتظار داریم با ارائه تسهیلات لازم، زمینه را برای تسهیل فرآیند ترغیب مردم به استفاده از کارت شهروندی اروند، فراهم نماید.

در ادامه این دیدار، حسین پورزرندی مدیر عامل بانک شهر ضمن تشکر از ابراز علاقمندی مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص فعالیت های مشترک اقتصادی و سرمایه گذاری، منطقه آزاد اروند را از استراتژیک ترین مناطق در حوزه توسعه بازارهای مالی ارزیابی کرد و دلیل آن را نیز توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و زیرساخت های تجاری و بازرگانی دانست.

وی در ادامه افزود: وجود صنایع سنگین و زیرساخت های تجاری از قبیل بنادر و گمرکات و بازارهای تجاری پر رونق در منطقه آزاد اروند، نوید بخش رشد و آمادگی برای توسعه این منطقه در حوزه های مالی است و ما به عنوان یک نهاد مالی آمادگی ورود به یک فرآیند همکاری مشترک در جهت گسترش روابط و همکاری های دوجانبه هستیم.

پورزرندی در خصوص رسالت و استراتژی بانک شهر در توسعه فضای مالی و کسب و کار نوین گفت: ما با توجه به قدمت و عمر اندکی که در بانک داری داریم اما توانستیم، کارنامه ای درخشان را در توسعه و رشد فعالیت های مالی داشته باشیم. اخیرا  ماموریت اجرا و طراحی فرآیند پروژه شهر بدون پول که قرار است در منطقه آزاد کیش راه اندازی شود، به بانک شهر سپرده شد و این مسئله برای با بسیار مایه افتخار است که در میان دیگر موسسات مالی کشور، ماموریت این کار را به عهده بگیریم.

وی افزود: این دیدار مشترک برای ما بسیار با ارزش است چرا که نشان دهنده این موضوع است که مجموعه سازمان منطقه آزاد اروند با هوشمندی و مطالعات دقیق و کارشناسی، تمایل به همکاری و فعالیت های مشترک خود را نسبت به بانک شهر ابراز نموده است.

ما نیز حقیقتا با مطالعه و پژوهش های انجام شده دریافتیم که فعالیت ما  در منطقه آزاد اروند، می تواند در آینده،  مسیری رو به رشد با توجه به زیرساخت های مستحکم و قدرتمند آن در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشد.

پورزرندی خاطر نشان کرد: بانک شهر با توجه به زیرساخت طراحی اولیه اش و نگاه ویژه آن به توسعه شهری و عمرانی شهر، تاسیس شد و در این زمینه موفقیت های عملیاتی خوبی را ارائه نمود. مشکلات شهرداری ها و درآمد های پایدار آنها به عنوان دغدغه  و عملکرد اولیه این بانک بود اما امروزه بانک شهر و پس از ۸ سال از تاسیس خود، همگام با توسعه شهری و رسالت عمرانی شهرداری ها، رویکرد مالی و سرمایه گذاری اشت در این خصوص قابل دفاع و مثبت است.

آشنایی این بانک با توسعه شهری، نظام جامع تفصیلی شهری بدون شک می تواند زمینه ساز همکاری و داد و ستد برای فعالیت در مناطق آزادی همچون منطقه آزاد اروند باشد.

اقدام اولیه و تاسیس بانک شهر با میزان منابع اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان حاصل از تعاونی اعتباری شهر، امروز به ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. به گزارش فرینا، این بانک در رتبه دوم پس از بانک پاسارگاد در میزان جذب منابع سرمایه را داراست . عمده منابع سرمایه ای بانک شهر، حاصل از سرمایه های مردم در این بانک است که ما با استفاده از این منابع، آنها را در حوزه توسعه عمرانی و آبادانی شهری بکار می بریم.

مدیر عامل بانک شهر از اقدامات توسعه شهری که این بانک در استان تهران انجام داده است را عنوان کرد و گفت: طرح توسعه خطوط سه، چهار، شش و هفت و …  قطار شهری متروی تهران، فرودگاه مهر آباد و فرودگاه امام خمینی، از جمله فعالیت های این بانک در توسعه و آبادانی شهری است و این موضوع در اساس کار، به عنوان رسالت و استراتژی بانک شهر محسوب می شود. فعالیت های گسترده عمرانی شهری این بانک در کلان شهرهایی همچون مشهد مقدس، تبریز و کرج نشان از توجه ما به توسعه زیرساخت های شهری است.

وی در خصوص شهر نت های موجود در کلیه شهرهای کشور توضیح داد و گفت: توسعه خدمات بانکداری الکترونیک به معنای واقعی در این بانک صورت گرفته است و ما در این سیستم و طراحی نوین بانکی، بدون کوچکترین حضور شهروندان در باجه و شعبه بانکی، کلیه خدمات دریافت، پرداخت، انجام عملیات بانکی پیشرفته صدور چک و غیره را تنها با این سیستم در باجه های الکترونیکی شهرها، راه اندازی کرده ایم.

این نظام بانکی نوین که به VTM یا virtual teller machine معروف است، نظام خود بانک است که توانسته است خدمات بانکی را در قالب و سیستم نوین الکترونیکی بانکی یا شعبه مجازی ۲۴ ساعته به مشتریان ارائه دهد.

پورزندی در ادامه و با اشاره به وجود فناوری های نوین ارتباطی در منطقه آزاد اروند گفت: این نظام بانکی نوین با توجه به رشد و پیشرفت زیرساخت ارتباطی در اروند، می تواند نقش مهمی را در فرآیندهای مالی و این بازار، ایفا کند و من امیدوارم با توجه نگاه و بینش مدیران ارشد سازمان منطقه آزاد اروند، این نظام بانکی نوین می تواند به سرعت در این منطقه رشد کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بانک شهر دارای ۵ هلدینگ اجرا و طراحی پروژه است این هلدینگ ها در حوزه ساختمانی، مالی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، آماده ارائه خدمات به منطقه آزاد اروند هستند و این بانک آمادگی امضای تفاهم نامه در این راستا را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *