parvaresh.1

اجرای ناقص خصوصی سازی “هما” را دچار مشکل کرد

تصویر روز: مدیرعامل هما گفت: به سبب اجرای ناصحیح خصوصی سازی در این شرکت کلیه فرآیند پرداخت حقوق و دستمزد بویژه برای بازنشستگان دچار مشکل شده است.

فرهاد پرورش مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” در نشست خبری نخستین نمایشگاه راهسازی، راهداری، حمل ونقل و صنایع وابسته با اشاره به وضعیت نامشخص خصوصی سازی این شرکت اظهار داشت: تحریم ها با تاثیر گذاری مستقیم بر صنعت هوانوردی کشور، صدمات گسترده ای را به این شرکت نیز وارد کرده اند؛ همچنین به سبب وضعیت نیمه خصوصی(خصولتی) بودن این شرکت مشکلات جدی در روند فعالیت آن بوجود آمده است.

وی افزود:در حال حاضر در یکی از زیر مجموعه های اصلی این شرکت یعنی صندوق بازنشستگی دچار مشکلات جدی شده و توانایی پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان را ندارد.

۴۴۴۳۹

وی با اشاره به برون سپاری برخی از فعالیت های مربوط به این شرکت اظهار داشت: تقاضا داریم با واگذاری برخی از فعالیت های مربوط به خدمات مسافری نظیر کترینگ به بخش خصوصی موافقت صورت بگیرد چرا که هر زمان برای برون‌سپاری فعالیت های این چنینی اقدام شده به سبب قرار گیری در لیست مشمولین واگذاری این اجازه صادر نشده است.

۴۴۴۴۷

به گزارش باشگاه خبرنگاران پرورش در خصوص فعالیت های انجام شده در قضای پسابرجام اظهار داشت: غلی رغم اینکه صنعت هوانوردی بی ارتباط با تحریم های هسته ای بود اما با تلاش های وزارت امورخارجه موضوع تحریم های هوانوردی نیز پیگیری شد که در همین بین تیم مذاکره کننده “هما” صحبت های مقدماتی را با شرکت های بوئینگ، ایرباس و ATR انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *