a7168112710354102a

آمار سزارین در ایران و هلند

تصویر روز: معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در ایران ۵۱ درصد زایمان به صورت سزارین انجام می‎شود این در حالی است که در هلند ۱۵ درصد زایمان به شکل سزارین است.

 احمد میدری در آئین افتتاح سامانه قرارداد بیمه سلامت با بخش مامایی که در شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در ایران ۵۱ درصد زایمان به صورت سزارین و در هلند ۱۵ درصد زایمان به این شکل است، هیچ کشوری با انسان‎هایش چنین کاری نمی‎کنند، ما از ماما انتظار داریم که رفتارهای غلط را کاهش داده و از بین ببرد.

وی آموزش زنان باردار برای تمایل به زایمان طبیعی را یک موضوع جدی دانست و خطاب به قشر ماما تصریح کرد: ماما باید بر اساس اصول اخلاق حرفه‎ای حافظ منافع بیمار و منابع عمومی کشور باشد و در این راستا به زنان باردار توصیه کند تا به سمت زایمان طبیعی روی آورند.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در خصوص کاهش مشکلات این حوزه بیان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت منابع بیشتری در اختیار پزشکان قرار داده شد تا زیرمیزی کاهش پیدا کند که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

میدری یکی از مطالبات و خواسته‎های جدی سازمان‎های بیمه‎گر با توجه به راه‎اندازی سامانه قرارداد بیمه سلامت را در کاهش رفتارهای غیراخلاقی، تجویزهای بی‎مورد در حوزه سزارین و … برشمرد.

* همدلی و همراهی باید برای موفقیت در انجام کار وجود داشته باشد

به گزارش فارس مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان نیز در این مراسم گفت: راه‌اندازی سامانه قرارداد بیمه سلامت با بخش مامایی یکی از نیازهای مهم حوزه سلامت است.

سیدمحمد حسینی با اشاره به اینکه همدلی و همراهی باید برای موفقیت در انجام کار وجود داشته باشد، ابراز کرد: این همراهی در استان گلستان با بیمه ها به ویژه بیمه تامین اجتماعی که زیرمجموعه وزارت است به خوبی انجام می شود..

وی بر لزوم اجرای دقیق اقدامات شورای هماهنگی در حوزه بیمه ها تصریح کرد: کمیته های کارشناسی در این زمینه فعال هستند که نتایج آن در عقد قرارداد و یا لغو قرارداد دیده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *