204555 634

شهروندان تهرانی سم «تنفس» می‌کنند

تصویر روز: رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه هوای این روزهای کلانشهر تهران و حال و روز شهروندان با گزارش‌های روزانه سازمان‌های مختلف و تصمیمات دستگاه‌هایی که در قالب کمیته اضطرار آلودگی هوا گرفته می‌شود متفاوت است، گفت: حداکثر کاری که دستگاه‌ها برای بهبود آلودگی هوا انجام می‌دهند این است که محدوده طرح ترافیک را به وسعت طرح زوج و فرد توسعه می‌دهند!

محمد حقانی در گفت‌وگو با ایسنا، تأکید کرد: آلودگی هوای تهران خطوط قرمز آلودگی را در نوردیده و پایداری آلایندگی موجب ایجاد شرایط اسف باری شده است.

وی با اشاره به اینکه واقعیت این است که این روزها هوای تهران و ۱۰ شهر کشور در وضعیت اسف ناکی قرار دارند، گفت: ۹ میلیون جمعیت تهران، سه میلیون جمعیت شهرها و شهرک‌های اطراف تهران و هفت میلیون جمعیت ۱۰ شهر کشور به جای استنشاق اکسیژن سم تنفس می‌کنند و بیشترین آثار تنفس سموم موجود در هوای آلوده نیز متوجه سالمندان، نوزادان، بانوان باردار و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی است.

حقانی با بیان اینکه شهروندان کشور به لطف باد و باران گاهی به جای آسمان سربی رنگ آبی آسمان را می‌بینند، افزود: شهروندان ساکن در شهرها و شهرک‌های اطراف تهران از جمله اسلامشهر، نسیم شهر، شهر قدس و … نیز تحت تاثیر آلودگی هوای پایتخت قرار دارند.

وی ادامه داد: البته علاوه بر شهروندان کلانشهر کشور همچون کرج، اصفهان، تبریز و اهواز ساکنان شهرهای بزرگ و متوسط در چهار گوشه کشور از جمله اراک، قزوین، بوشهر، سنندج، خرم آباد و بجنورد نیز با آلودگی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در پایان با تاکید بر اینکه نمی‌توان به ۹ میلیون جمعیت ثابت و ۱۲ میلیون جمعیت شناور در تهران گفت که در خانه‌هایتان بمانید اظهار کرد: البته ظاهرا چاره دیگری پیش روی شهروندان نیست؛ چرا که کاری برای بهبود هوا انجام نمی‌شود و واقعیت این است که امروز هر نفسی که شهروندان می‌کشند به جای آنکه ممد حیات باشد مخل حیات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *