229812 orig

اتصال ۳ هزار روستا به شبکه گاز کشور

تصویر روز: مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت : در دو سال اخیر ۳ هزار روستا به شبکه گازرسانی متصل شده است.

حمیدرضا عراقی در جمع خبرنگاران افزود: شرکت ملی گاز در قالب سیاستهای اقتصاد مقاومتی چهار ماموریت برعهده داشت گازرسانی به سه هزار روستا یکی از مهمترین برنامه های شرکت در قالب سیاستهای اقتصاد مقاوتی بود .

واز افتتاح ۳ هزار و ۲۰۰ پروژه به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان در ایام دهه فجر امسال خبرداد و گفت : افتتاح خط صادرات به عراق از دیگر تکالیف شرکت ملی گاز در سال اقتصاد مقاومتی بود بود که بزودی فاز اول آن افتتاح می شود و در سال آینده تمام پروژه به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت : شرکت گاز درخصوص اقتصاد مقاومتی ، تکمیل خط سیستان و بلوچستان و مأموریت سوم گاز دار کردن ۱۲۰۰ خانوار بود که به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه با افتتاح یک خط لوله در پانزدهم آذرماه کمبود گازی که در آمل و بابل برطرف شد افزود:با بهره برداری از این خط لوله برای گازرسانی به مازندران هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی درباره برنامه های آتی شرکت ملی گاز افزود: راه اندازی خط نکا در دامغان در تیرماه سال آینده از برنامه های مهم و در دست اقدام این شرکت است که گاز مرکز کشور را به استان مازندران وصل می کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ادامه داد: خط لوله بسیار مهمی که هفته آینده با حضور زنگنه وزیر نفت افتتاح می شود خط غرب کشور است که گازرسانی به مجموعه شهرهای غربی کشور را تقویت می کند و این خط ؛ صادرات به عراق را نیز تأمین می کند. به گزارش تصویر روز به نقل از صدا و سیما وی بیان اینکه خط لوله شهر زاهدان و خط ایرانشهر به چابهار در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد گفت : ۵ ایستگاه تقویت فشار و ۵ ایستگاه تکمیلی در دهه فجر یا بعد از آن افتتاح می شود.

عراقی گفت: شرکت ملی گاز در سال ۲۰۲۰ میزبان مجموعه پژوهشی کشورهای گاز دنیا خواهد بود که بزرگترین گردهمایی پژوهشی درخصوص گاز طبیعی و مایع است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز درباره اقدامات این شرکت پس از برجام گفت : بعد از برجام کالاهای مورد نیازمان را ارزا نتر تهیه می کنیم و از مبدأ اصلی به دست ما می رسد ضمن اینکه بعد از برجام محصولات را با قیمت مناسب تری به فروش می رسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *