porteghal

میوه شب عید از ۲۰ اسفند توزیع می شود

تصویر روز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: پرتقال مورد نیاز برای تنظیم بازار شب عید از استان های غربی و جنوبی کشور در حال انتقال به استان تهران است.

 علی اشرف منصوری در جلسه خبری امروز در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه بخشی از پرتقال مورد نیاز شب عید از منطقه داراب استان فارس تهیه شده است افزود: پرتقال مورد نیاز استان تهران تا پایان بهمن به طور کامل به سردخانه ها منتقل خواهد شد.

وی گفت: با توجه به سرمازدگی و خشکیدگی که در پرتقال بخشی از استانهای شمالی کشور بوجود آمده است از اصناف و باغداران تقاضا داریم این بخش از محصول را به صنایع تبدیلی و تکمیلی تحویل دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: قیمت عرضه میوه شب عید پس از تصویب در ستاد تنظیم بازار اعلام می شود و مانند سال گذشته که چندین مرحله قیمت ها کاهش یافت امیدواریم در مدت زمان توزیع شاهد این روند باشیم.

منصوری گفت: محصول سیب بطور کامل خریداری و در سردخانه ها ذخیره شده است و به اندازه کافی وجود دارد. وی افزود: میوه شب عید از ۲۰ اسفند در استان تهران توزیع می شود.

۲۴۶ طرح در دهه فجر به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۲۴۶ طرح توسعه بخش کشاورزی با اختصاص ۱۸۱۷ میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

منصوری با اشاره به اینکه ۶۸ درصد سرمایه گذاری طرحهای کشاورزی سهم بخش خصوصی است افزود: در پی بهره برداری از طرحهای کشاورزی ۲۵ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی و حدود ۱۴٫۳ هزار تن نیز افزایش تولید خواهیم داشت.

وی گفت: همچنین با بهره برداری از طرحهای کشاورزی در دهه مبارک فجر ۳۸ هزار تن افزایش تولید در بخش فراوری محصولات خام کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: با بهره برداری از طرحهای کشاورزی در دهه فجر برای ۴۴۰۰ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

منصوری افزود: از ابتدای امسال تاکنون به منظور تکمیل بنگاههای کوچک زودبازده و تقویت بنیه های بخش کشاورزی ۱۶۴۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ۳۵۱ طرح پرداخت شد که نقش مهمی در افزایش ظرفیت و استمرار تولید داشته است .

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت تسهیلات مورد نیاز به فعالان بخش کشاورزی در استان تهران ۱۶۴ هزارتن به مجموع تولیدات استان افزوده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: از ابتدای سال تاکنون در بخش طیور بیش از ۲ میلیون قطعه جوجه ریزی، ۱۳ میلیون و ۳۶۰ هزار شاخه گل افزایش تولید داشتیم.

منصوری گفت: از ابتدای سال تاکنون برای بیش از ۲۱۶۷ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی درباره روند اجرای طرحهای آّبیاری نوین در استان تهران افزود: برنامه ابلاغی حدود ۵۵۶۶ هکتار بود که با همراهی کشاورزان و بهره برداران تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغات تحت پوشش آبیاری نوین قرار گرفته و به پیمانکاران واگذار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تاکنون ۱۶۲ هکتار گلخانه جدید احداث و ۱۱۶ هکتار گلخانه سنتی نیز در استان تهران بازسازی شده که در مجموع ۲۷۸ هکتار است.

منصوری افزود: از آبان سال گذشته تاکنون به منظورتحقق برنامه اقتصاد مقاومتی و مصرف بهینه منابع آب ۴۴۰ هکتار گلخانه جدید و بازسازی شده در استان تهران فعال شده است.

وی همچنین از واگذاری ۲۹ واحد از شهرک گلخانه ای حصار گلی استان تهران خبر داد و گفت: این شهرک ۱۳۷۰ هکتار است که فاز اول آن در سطح ۱۰۵ هکتار نهایی شده و ۲۹ واحد آن در سطح ۱۰ هکتار به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: به منظور افزایش تولید و بهره وری از منابع پایه تولید تاکنون بیش از ۱۷۵ میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون اختصاص یافته است.

منصوری گفت: در پی جذب تسهیلات و توسعه مکانیزاسیون، درصد توسعه مکانیزاسیون از ۱٫۴۵ صدم به ۱٫۵۸ صدم افزایش یافته است.

سطح زیر کشت گندم و جو ۶۰۰ هکتار کاهش یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: سطح زیر کشت محصولات اساسی گندم و جو در استان از ۲۱۰۰ هکتار به ۱۴۰۰ هکتار کاهش یافت.

علی اشرف منصوری در جلسه خبری امروز با اشاره به اینکه امسال در گندم ۲۱۹ هزار تن و در جو نیز ۱۴۶ هزار تن افزایش تولید داشتیم افزود : امسال ۱۵۶ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شد که این میزان در سال گذشته ۱۱۰ هزار تن بود.

وی تاکید کرد: گرچه سطح زیر کشت محصولات گندم و جو کاهش یافته اما با اجرای طرح های مدیریتی ، تامین به موقع کود و بذر و توزیع بذور اصلاح شده میزان تولید در مقایسه با سالهای گذشته افزایش یافته است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درباره توسعه سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا گفت : سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا از ۵۰۰ هکتار در سال گذشته به ۲۱۰۰ هکتار افزایش یافت اما به علت سرمای پاییز بخشی از مزارع آسیب دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *